Gå til innhold

Er det flere som har begynt med grøt tidlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Lurer på om det er noen som har begynt med bittelitt grøt tidligere enn 6mnd?

Moren min sier at min 3 mnd gammel baby kan begynne å få en t-skje med grøt for å bli ordenlig mett og dermed sove lenger om natta.

Var visst vanlig før i tida..

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi begynte når han var 3mnd. han ble ikke mett uansett hvor mye melk vi gav han. går helt fint.men hold deg unna mais grøten.den er ganske tøff på små mager

Skrevet

Vi begynte med velling når Oliver var 3mnd og 1 uke :) mme+2tsk med grøtpulver. Gikk så fint så :) Men det var etter å ha snakket med hs, fordi han ikke la på seg nok, ikke kun for å sove lengre om natta!

Kan ju like greit gå andre veien at dem får vondt i magen, og ikke sover i heletatt..

Skrevet

vi begynte med litt mais grøt når han var 3,5 mnd,gikk kjempe fint det.

hvis du tenker og begynne burde du gi h*n tidlig på dagen di første gangene sånn at du ser at h*n tåler det.hvis ikke kan du risikere å få en som blir urolig på natta.

Skrevet

Jeg ville ikke begynt med grøt før barnet var 4 mnd. Dette er det helsetilsynet anbefaler. Det måtte i såfall være i samråd med helsestasjonen slik som hun over. Så små barn trenger ikke grøt, men skal klare seg med mm eller mme. Ville heller gitt en ekstra flaske med mme på kvelden dersom man ønsker at barnet skal sove lengre. Personlig så vil jeg fullamme så lenge som mulig (helst til 6 mnd).

Når det gjelder at din mors anbefalinger, så må vi ikke glemme at mye er forandret siden vi var små, og mye som var anbefalt den gangen har man gått helt bort fra nå...

Skrevet

Enig, 20-30 gammel babykunnskp hører vi ikke på. Vi begynte når gutten var 4 mnd, men dette hjalp absolutt ikke på nattesøvnen, heller omvendt. Vent i alle fall til da, evt gi MME på kvelden, og la tarmene få fred en stund til. Man merker sannsynligvis ikke akutte problemer annen enn evt litt magevondt, men det er større fare for utvikling av astma og allergi hvis man begynner for tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...