Lotta med novembergutt Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Det kommer som en bølge over meg, hver eneste gang lille fis skal ha mat - intens tørste! Og selvfølgelig glemmer jeg å passe på å ha en flaske eller et glass i nærheten, så jeg sitter og fantaserer om vann mens lillegutt spiser ... Er det flere som får en slik brå tørste når dere ammer? Er det kanskje kroppens måte å minne oss på at vi har behov for mer væske ...? Tørsten går over når jeg er ferdig med å amme, selv om jeg ikke har drukket ... Merkelige greier!
ak81 Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Ble veldig tørst den første måneden når jeg ammet. Hadde alltid vann lett tilgjenglig..Men tørsten ga seg etterhvert. Fikk beskjed på sykehuset at dette er helt vanlig og sykepleierne kom alltid med vann til meg når jeg ammet.
FrøkenJ Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Jeg fikk høre at det kaltes "ørketørste"...fikk det den første tiden med en gang snuppa begynte å suge...var ganske spesielt ja!...Helt naturlig og er visst en normalreaksjon for kroppen for å si ifra at den trenger litt påfyll :-)
Frost med sol i magen Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Åh, ja!! Kjenner meg absolutt igjen jeg også! Etter over 2 mnd med masing kommer nå sambo automatisk med vann når jeg setter meg ned
Noah+Gabriel-mamma Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Ja, kjenner meg igjen:) Men jeg har det sånn fortsatt etter 7 mnd. Det skal visst hjelpe på produksjonen om man drikker vann under amming.
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 Kjenner meg igjen ja;) Her har eg alltid ein halvliter vatn ståande på stovebordet. Og om det skulle vere tomt, så hentar eg under amminga (er eg tørst så er eg tørst:P)
frøet76 Skrevet 1. februar 2009 #7 Skrevet 1. februar 2009 Ja, slik har jeg det også. Det merkelige er at om jeg knep i brystvortene før jeg ble gravid/fikk barn, så ble jeg så tørst...kunne ikke forstå det før en som ammet fortalte meg at slik hadde hun det når hun ammet. Ble også alltid overveldet av følelser når jeg tok på brystvortene...Ikke seksuelle altså, men positive. Nå skjønner jeg at det er laget slik- vi skal drikke mer for at kroppen skal få nok væske til å lage mer melk- og de gode følelsene gjør at vi knytter oss mer til babyen.
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 1. februar 2009 #8 Skrevet 1. februar 2009 frøet76: jeg hadde også denne tørsten før når jeg tok på brystvortene, jeg skjønte ikke sammenhengen før etter at jeg fikk babyen min:) Rart at man tørstet uten å amme. Nå som jeg ammer drikker jeg utrolige mengder vann om dagen (3l +++).
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 1. februar 2009 #9 Skrevet 1. februar 2009 Det er fordi blodsukkeret synker når man ammer, så det er lurt å lage et glass saft eller noe klart til man skal amme. Her ble det bestandig så jeg glemte det, og maste på pappa´n! Hvertfall de to første ukene.. Deretter ble det værre!
Jente2011 Skrevet 2. februar 2009 #10 Skrevet 2. februar 2009 hehe, kjenner meg så igjen! med en gang snuppa bjynner å drikke av puppen blir jeg supertørst! men glemmer alltid å finne vann før jeg gir henne, så da må pappa springe:)
Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 2. februar 2009 #11 Skrevet 2. februar 2009 JAAA jeg har det sånn at jeg blir ekstremt tørst med en gang hun begynner å suge, har jeg ikke vann kommer sammbo eller 2 åringen automatisk løpende. Styrter 1 liter vann hver gang jeg ammer. Så merkelig....
Sunniva78 har to små Skrevet 2. februar 2009 #12 Skrevet 2. februar 2009 Jeg hadde alltid vann klart til natta, og på dagtid flasker med vann stående konstant:-)
mamma til to små mirakel Skrevet 2. februar 2009 #13 Skrevet 2. februar 2009 Jeg blir ALDRI tørst ellers, men når jeg ammer blir jeg helt desperat etter vann. Drikker en halv liter hver gang jeg ammer. Det er viktig å drikke om du er tørst. Tenk på all vesken som forsvinner ut. Hilsen tørst, ammende mor:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå