Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 jeg har hatt masse dritt i hele livet. vokst opp med bl.a vold,alkohol,dødsfall++++ nå et veldig vanskelig svangerskap gjennom hele ser det ut til. har et par uker til termin. har alltid hatt lyst til å tro,lest bibelen++++ men jeg klarer ikke tro likevel. så hvis han vil jeg skal tro,så hjelper han meg til å vise vei. men nei,det har han ikke gjort. livet mitt har bare vært noe dritt. så ingen tro på meg. tror på naturens gang jeg. nå vil ikke jeg gå flere år med å finne troa,nå får troa finne meg.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Les en annen hellig bok, da vel! Det er da flere religioner enn bare kristendommen som du (for tiden) ikke tror på. Kanskje troa på en av de andre finner deg, bare du leser boka deres?
maimamma:) Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Det er lett å "skylde" på Gud når ting går galt i livet. Jeg trodde hvertfall ikke på Gud før fordi det var så mye ondskap og dritt i verden. Men det er ikke Gud sin feil! Han ønsker så inderlig å være en kjærlig far for deg, han ønsker at du skal komme til han med alle dine problemer sånn at han kan løfte deg opp igjen og igjen. Og ofte kan Gud bruke utrolig lang tid på å svare, men du vil få svar, i akkurat rett tid.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Akkurat som vanlige skilte fedre. De ønsker så inderlig å være en kjærlig far for barna sine, og ofte kan de bruke utrolig lang tid på å svare. Men ingenting er deres skyld.
mini1987 Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Mange har som du opplevd mye vondt, og gir ofte gud skylden for det onde. Da Gud skapte menneskene var det aldri meningen at menneskene skulle ha det vondt-eller oppleve sykdom og død. Menneskene skulle få leve i all evihet på jorden i det paradiset han skapt.. Det var kun hvis de var ulydige , og spiste av frukten på treet at de ville måtte dø. Menneskene valgte å forkaste guds veiledning , og heller høre på Satan , som sa at de slett ikke ville dø. Satan tok feil. Vi har alle arvet ufullkommenhet og synd fra Adam. Er det Gud som styrer verden idag? Når vi ser på nyhetene i Tv hver dag , hører vi om krig kriminalitet ,terror sykdom og død. Ja det er akkurat som bibelen har forutsagt at vår tid skulle bli:"Kritiske tider som vil være vanskelig å mestre:" 2.Tim.3:1-5 Det er helt tydelig at det er satan, som blir omtalt som denne verdens Gud(2.Kor.4:4) I Åp. 12:9 fortelles det at satan forfører hele verden, derfor skjer det så mye vondt. Satan hevder at menneskene vil få det bedre uten Gud..det ser vi at det ikke er tilfelle, men gud har lovet at han snart vil gripe inn og fjerne satan og onde mennesker som ikke ønsker å forandre seg. Da vil Gud styre verden , og forholdene vil bli slik Åp.21:3,4 sier. "Gud skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer-heller nikke sorg skrik eller smerte.."For å få oppleve å leve under slike forhold i det nye paradiset gud har lovet å gjenskape på jorden må vi ta til oss nøyaktig kunnskap om Gud, og hans sønn Jesus(Joh.17:3)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #6 Skrevet 8. februar 2009 mini: Da Gud skapte menneskENE var det aldri meningen .... Jeg synes det ser ut som (1.Mos.1) at Gud ikke hadde tenkt å skape mer enn ett menneske. I paradis skulle Gud og en (naken) mann ha hverandre, og færdig ned dét. Men Adam følge seg ensom og så gikk det som det gikk
mini1987 Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 Det var nok Guds vilje at det skulle være mer en et menneske på jorden. 1.mos.1:28 sier om menneskenes oppgave: De skulle fylle jorden og legge den under seg..De skulle råde over dyrene..Ja de skulle utvide paradisets grenser så det tilslutt omfattet hele jorden. Det er mange interessante punkter i bibelen når du studerer den litt nøyere, Det sies f.eks at de første menneskene og dyrene var vegetarianere 1.Mos.1:29,30 i Vers 26 er det enda et interessant punkt. Der står det;La oss skape mennesker i vårt bilde... Her leser vi om to personer ..la oss.... i vårt bilde.. Her er det Gud som sier dette til sin enbårne sønn Jesus kristus, Jesus var hos gud i himmelen, og var med å skape alt på jorden..... Hva står det egentlig i 1.mos. 2:16 .Gud sier til menneskene at den dagen de spiser av treet skulle de dø.....Men hva hadde skjedd med menneskene hvis de ikke hadde spist av treet- ville de dødd da og ?? Nei, da ville de levd på en paradisisk jord -uten å måtte dø- i all evighet, slik Guds plan var og fremdeles er..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #8 Skrevet 10. februar 2009 Så Guds plan var å skape mer enn ett menneske SELV OM han skapte nr 2 fordi det viste seg at nr 1 ble ensom? Hvordan vet vi at det ikke var Guds plan at menneskene skulle ut av paradis SELV OM han kasta dem ut når det viste seg at de spiste forbuden frukt? Og vegetarianere? Gud foretrakk så vidt jeg vet gjetergutten framfor grønnsakdyrkeren. Så det er meget mulig at de første var vegetarianere, men det må ha vært fordi de ikke visste bedre. Eller fordi det ikke var sauer i paradis. -- Hørte noen statskirke-kristne si at de "tror på Gud Fader, himmelen og jordens skaper". Skulle det vært "én av himmelen og jordens skapere"? Siden han sa "La oss..." før han gikk i gang :-) Nei, Gud er én (Allah Akbar) selv om han noen ganger prater med seg selv. Dét gjør vi alle.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2009 #9 Skrevet 11. februar 2009 Gud skapte jorden og himmelen osv sammen med sin sønn Jesus. Jesus er det aller første Gud skapte. Derfor han bla omtales som "Mesterarbeider" Så derfor kunne han si "La OSS skape..." osv.
Rampongi Skrevet 10. mai 2009 #10 Skrevet 10. mai 2009 kjære menneske som ikke tror på gud. Det er helt i orden å ikke tro. Det gjør ikke jeg heller, og jaggu går det ikke så værst alikevel (les; helt utmerket). Men tro på deg selv, tro på at du er sterk nok til å komme gjennom hva nå enn livet slenger til deg. Jeg mener ikke å være overfladisk, jeg vet hvor jævli livet kan være. Men så lenge du kan jobbe med deg selv og fortelle deg selv hver dag at du er verdt mye og du kan mye og kan lære enda mer og komme deg igjennom det meste, så trenger du ikke noe annet å støtte deg på. Tro på deg selv min venn! Vi er ikke laget av glass, selv om det kan føles sånn av og til
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #12 Skrevet 29. mai 2009 Jeg ville bare komentere innlegget ditt. Jeg ser du omtaler Gud som Allah,så du er kanskje Muslim?! Det er sandt som du sier. Gud er EN . (Ikker tre slik kirken tror) Men som det sies et anet sted i innlegget,så skapte Gud Jesus . Jesus blir i bibelen omtalt som Guds sønn -"Hans første verk i fordoms tid" At Gud kan ha en sønn blir av noen dradd i tvil, men selv om gud ikke har hatt noen kjønslig omgang som førte til at han fikk en sønn, blir Jesus omtalt som Guds sønn i bibelen , Også englene blir omtalt som guds sønner. Ja tilogmed Adam- det første menneske blir i bibelen omtalt som guds sønn. Kan foresten ta med et skriftsted ang. Hva de første menneskene spiste først. 1.mos.9:3,4 Gud sier:"Alt som lever og rører seg , skal være til føde for dere.Liksom jeg gav dere de grønne plantene, gir jeg dere nå alt dette..."
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #13 Skrevet 29. mai 2009 Les "The salmon of doubt". Det er en samling tekster av Douglas Adams. Den er morsom og gir en del vinklinger på tro og gudebilder som ikke presenterer så ofte ellers.
8maria Skrevet 29. mai 2009 #14 Skrevet 29. mai 2009 Så flott du skriver kjære Rampongi ! Å tro på seg selv :-) ..... det er på en måte alt vi trenger å gjøre. Noen ganger trenger vi et medmenneske som er der for oss og hjelper oss å huske hvordan vi kan begynne å tro på oss selv igjen- Jeg fannt en nydelig kvinne som hjalp meg å finne meg selv, og når jeg gjorde det- fannt jeg Gud/ kjærligheten... livh.no- vakkert :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå