Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Hei, la denne på skraveldiden men fikk ikke noe svar, håper det er noen her som vet noe om dette... Jeg lurer bare på om det er noen av dere som har noe erfaring med menn og fødselsdepresjoner? Lurer nemlig fælt på om min mann kan ha fått det, han er SÅÅÅ sur og grinete. Og hver minste ting medfører at dager blir ødelagt av suringen hans...fryktelig slitsomt - og jeg må innrømme at selv om jeg kjenner at hormonene raser og at jeg kan være både lei meg, sint, oppgitt, glad (ja - en karusell!) så hadde jeg aldri i verden tillatt meg selv å opptre slik som han gjør nå .Og det har eskalert merkbart i løpet av de 4 ukene vi har visst det, så jeg mistenker en sammenheng... Noen som har erfaring med slikt? Takk :-)
sjokobaby Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Uffda, dette hørtes leit ut. Når man har blitt gravid skal man jo være spent og glad og kjærester skal bli tettere knyttet til hverandre. Det du beskriver høres veldig slitsomt ut. Jeg har ikke egen erfaring, men jeg synes det høres ut som mannen din går gjennom en del vanskelige tanker og følelser akkurat nå. Det å vente barn for første gang kan være en påkjenning for mange, selv om det forventes at man skal være lykkelig. Kanskje han er litt engstelig og ikke vet helt hvordan han skal mestre den følelsen? Når man bærer på vanskelige følelser, og av forskjellige grunner ikke evner å bearbeide dem, kommer de ofte ut på en forvridd måte. Kanskje han rett og slett er litt redd og usikker, og det oppleves vanskelig for ham å ha det sånn. Kanskje det er derfor han går han rundt og er sur og grinete? Noen ganger er de indre opplevelsene så vanskelige at man ikke klarer å "skjerpe seg", og dermed går det uheldigvis ut over de man har rundt seg. Jeg tviler ikke på at menn kan rammes av fødselsdepresjoner fordi en fødsel (eller en graviditet) representerer en enorm omveltning og foranding i ens liv, og man er veldig sårbar under slike omstendigheter. Håper dere kan snakke med hverandre om hvordan dere har det og at ting ordner seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå