Gå til innhold

2 mnd gammel baby i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

svigerinnen min bor i et annet land, der har de bare 3 mnd permisjon å vis du blir sykemeldt i svangerskapet blir det trukket fra. Alså babyen må begynne i barnehagen når den er 2 mnd:/

kjenner jeg er glad at jeg bor i norge å kan få 1 år perm vis jeg vil

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det utrolig fint her i landet :)

Skrevet

fy fader, det er KVAMLT! små spedbarn i BHG? Nei takke meg til velferdsnorge der jeg kan være hjemme med barnet mitt i minst 1 år! Hva i alle dager har en bitte liten baby i BHG å gjøre? Kan ikke skjønne at noe land vil utsette mødre og barn for noe slikt....

Skrevet

Det er helt forferdelig. Vet det bla. er slik i USA samtidig ingen ordning for unge som blir gravide og velger å beholde. Å bli ung mor er ensbetydende men ingen utdannelse så sant en har foreldre med penger.

Skrevet

Altså vi er heldige her i norge.

Men det der er da virkelig å overreagere, virker da som folk vokser opp å har det bra i utlandet også.

Ikke alle land som kunne tatt så mye skatt, for lønningene er for dårlige, å ikke har de olje heller.

Før i tiden, så hadde man bare noen ukers perm her i norge også, er ikke alle land som har mulighet til en så god velferdsom vi har i norge.

Skrevet

syns det er rart jeg da, at jo mer utviklet et land blir, jo dårligere tid har man med barna sine pga økonomi?

rart at man før gikk hjemme med barna sine til de begynte på skolen da, og at man hadde råd til det, men da hadde man jo ikke 2 biler, hytte på fjellet, 4 TV'er i huset, sydentur annenhvert år, dyre merkeklær og vesker, nytt hele tiden osv.... Jeg tror nok at man har råd hvis man velger vekk noen av de "godene" som strengt tatt ikke er nødvendig. Livet er som man gjør det til. Min mor og far hade råd til at min mor gikk hjemme med barn i mange år de, de måtte jo gi avkall på ting som utenlandsreise, 2 biler og mamma var dagmamma en periode, men det var MYE bedre enn at vi skulle kastes inn i BHG så fort som mulig.

Skrevet

Har bodd og jobbet i England i noen år og der er det mest vanlig med tre måneders permisjon. I den jobben jeg hadde ville jeg ha fått 16 ukers permisjon med full lønn, etter det ville jeg kun ha fått 1100 kr i uka om jeg valgte å bli hjemme lenger. I tillegg er det DYRT med barnepass, min kollega hadde dagmamma til barnet sitt tre dager i uka og betalte ca 6500 kr per måned for dette. (Prisnivået i London ligger høyere enn resten av landet, men allikevel...)

Dette er en av grunnene til at jeg og mannen min valgte å flytte tilbake til Norge før jeg ble gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...