Gå til innhold

Høgskole studenter; hvis jeg må utsette eksamen 1 år . .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg ta eksamen 1 år senere (med ei anna klasse) men ta de andre - og bli med den ordinære klassen inn i neste året? Altså, kan jeg utsette en eksamen fra 2 året 1 år, men samtidig bli med over i 3 året??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På Høgskolen i Hedmark er det slik:

Man kan utsette eller stryke på eksamen og ta den opp som konteeksamen neste år. Konteeksamner går i starten av januar, og det er samlet eksamen med forskjellige fag på samme dag (skriftlig) Muntlig er jeg ikke sikker på. Du tar altså den eksamen du mangler som rest i januar året etter, du tar ikke eksamen sammen med klassen under deg;)

Men du har bare 2 sjangser på å ta eksamen med samme pensum matriell, den første gangen eksamen går (ordinær) og en konteomgang, neste konteomgang har du ikke rett på å ta eksamen med "ditt" pensum hvis det har blitt forandringer i faget. Altså, hvis faget omfatter mer enn det gjorde når du tok faget må du ta eksamen med det nye stoffet, så det beste er åp stå på første konteomgang.

Hvordan det er på ditt studiested er jeg ikke sikker, men jeg tror det er meget vanlig å gjøre det på denne måten. Ta en tlf eller et møte med studieadm;)

lykke til!

Skrevet

og ja, du går videre i studieforløp, du må bare ta opp de evnt eksamner du mangler før du er ferdig utdannet:)

Skrevet

Det som er greien med den eksamen her er av vi skal ha en drama forestilling. Og, da er det umlig å få tatt den opp i januar. Og er bare ei linje i landet, så må få tatt den opp med den andre klassa??

Skrevet

hmm, da vet jeg sannelig ikke... har bare tatt opp skriftlige eksamner jeg:/ Hør med studeadm, og så fort som mulig slik at du ikke må gå opp hele faget hvis det blir problemer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...