Tingeling med 2 troll Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Har så mange spørsmål.. Vil veldig gjerne snakke med noen?? Noen som har tid til å snakke med? .. Jeg fikk den store sjokket på fredag.. var på legevakten i natt.. Lillegutt er bare 6 mnd.. Store problemer med å puste... Stakkars lille... Vi har startet med medesiner på fredag.. Er helt surret i hodet selv.. Har nesten ikke sovet på en uke.. Pga sykebarn.. Flutide (spray) Ventolin (spray)
*vips* Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Jeg har astma barn.. Kan være veldig tøft i perioder ja... Hva er det du vil spør om? Fyr løs, så svarer jeg så godt jeg kan.
fox`y Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 jeg har 2 gutter med astma. bruker flutide og ventoline de oxo. hva er d du lurer på?
snuppi min Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Jeg har en gutt med astma - han bruker også flutide og ventoline. Jeg kjenner reaksjonen din, jeg var helt knust da vi fant det ut. Men med medisiner - så lever de ett tilnærmet normalt liv.De kan være like aktive som andre barn, og du vil merke forskjell ganske fort etter at du har begynt med medisinering. Vær glad du har fått en diagnose - veldig slitsomt når man ikke vet hva som er galt.
Mamma til to tette Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Hei hei! Jeg vil gjerne starte en "støttegruppe" med deg ,-) For jeg har også en 6 mnd gammel babyjente som fikk påvist astma for noen uker siden. Har vært syk i 3 mnd så for oss var det ganske betryggende å faktisk få en diagnose. Vi har også masse spørsmål og er overrasket over at det ikke finnes mer informasjon på nettet. Ingenting handler om baby og astma. Men det sier seg vel selv når alle blir så overrasket hvor liten hun er, både lege, apoteker og alle andre vi er involverte med. Har jo funnet ut endel etter noen uker så bare send spm
SOMMER :) Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 Hei du. Minsten her fikk påvist astma når han var 6 mnd. Nå er han 18 mnd. Han hadde i tillegg RS viruset så vi lå på sykehuset 2 uker med han. Han bruker ventoline og flutide og singulair granulat. Vi har også hatt mange og lange perioder med ventoline på forstøverapparat. Jeg svarer gjerne hvis jeg kan :-)
stjernestøv<3bella Skrevet 1. februar 2009 #7 Skrevet 1. februar 2009 Hei hei :-) Jeg har selv vokst opp med astma, det har forsåvidt alle i familien min - pappa da :-) + at vesla mi på 4 har hatt astma siden hun var født, så føler jeg vet bittelitt om det å være og å ha astmabarn. Hvis det er noe du lurer på så er det bare å spørre eller sende pm om du føler for det. Er så mange ting man kan gjøre i hjemmet i tillegg til medisinering som kan hjelpe barna. Jeg har ikke tid til å skrive så langt innlegg her nå, men som sagt så er det bare å spørre så svarer jeg så raskt jeg kan altså :-) Trøsteklem til deg og sebastian :-)
stjernestøv<3bella Skrevet 1. februar 2009 #8 Skrevet 1. februar 2009 Vi bruker forresten også ventoline og flutide spray til daglig + flytende ventoline når hun er sånn medium ille, og flytende ventoline + efedrin når hun er skrekkelig ille :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå