Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Normalt å ha smerter nedentil når man er ca 7uker på vei?

Kjennes ut som mensensmerter,bare litt værre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm normalt vet jeg ikke, men husker godt at jeg hadde mye merkelige smerter som minnet mye om mensensmerter de første mnd.

Tenk positivt nå, kroppen din bare gjør plass til babyen din:)

Skrevet

Var det du som spurte etter noen som hadde prolaps i svangerskapet?

Jeg hadde det og jeg hadde også smerte i underlivet i begynnelsen av svangerskapet. Dette hadde jeg problemer med i begynnelsen av begge mine, men har hatt en abort... var slik jeg fant ut jeg var gravid første gangen....

Ang prolapsen så hadde jeg en skiveutglidning/ prolaps i korsryggen, smertene satt i rumpa og strålte ned til kneet. Hadde en stund prikninger i tåa også....

Iallfall så gikk jeg en god del turer, for å holde meg i form. Klarte ikke sitte så mye, og hadde endel vondter.

Led i tillegg av alvorlig svangeskapskvalme, så jeg kom meg ikke til fysioterapaut eller annen behandling heller.

Var så alvorlig en stund at legene vurderte å operere..... (klarte ikke å holde på vannet når jeg kastet opp - noe som kunne vært lammelser pga prolapsen) ... fikk iallefall time til en nevrolog, og han mente jeg hadde trent for mye, og fikk beskjed om å ligge i senga i to uker, om det ikke hjalp måtte jeg operere. Men det hjalp heldigvis..... Iallefall så gikk det plutselig over helt av seg selv, ca 2 mnd før termin.... ble helt bra igjen. muligens pga den nevrologen (når jeg tenker meg om)

Var plaget av prolapset før svangerskapet også......

Lykke til med svangerskapet. Beklager at jeg ikke svarte på det andre innlegget. men var litt opptatt akkurat da. om det er noe bare send meg PM.

Skrevet

Ja,det var meg vettu :)

Hørtes ikke noe særlig ut med kvalme,slik at man ikke kommer seg til fysio som kanskje hjelper en del..

Men kan man operere når man går gravid..?

Har ikke noe å si at du ikke kunne svare,helt i orden :)

Men takk for at du svarte nå. Skal spørre legen min når jeg skal dit om det kan være derfor jeg har smerter..

Skrevet

Jeg tror det er vanlig med slike smerter når babyen fester seg :)

Men bra å sjekke ut for å slippe å uroe seg.

Jeg ble ikke kvalm før jeg var 10 uker på vei. Men gikk etter en stund akupunktur, noe som hjalp mye :)

Jeg er usikker på det med operasjonen, men både jeg og mannen tolket det litt slik at de da måtte avbryte svangerskapet, for å sette min helse først. Noe vi nektet (selvsagt) ....

Hvordan arter din prolaps seg? hatt den lenge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...