Gå til innhold

Hvordan gjorde dere det da dere startet med brødskiver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som om vi trenger å innføre et måltid til i løpet av dagen, og da ser det naturlig ut å begynne med brød nå. Hun får grøt om morgenen og kvelden, melk midt på dagen og middag om ettermiddagen. Melk tiiidlig på morgenen (noen timer før grøten) og rett før hun legges.

Jeg tenkte å legge brødmåltidet til midt på dagen, da hun vanligvis bare får melk.

Men jeg husker jo ikke fra førstemann.....

-Hva kan hun få av pålegg? (straks 8 mnd?)

-Lurt å dyppe brødbitene i mme (det er det hun får (melk)) i starten for å mykne de/la de få en kjent smak?

-Får hun det til når hun ikke har tenner??...eldste hadde 6-8 tenner allerede på denne alderen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minsten her begynte med brød når hun var seks mndr gammel ca og hun hadde ingen tenner, så det har ikke vert noe problem. Har aldri bløtet de opp, begynte med smør som pålegg og har etterhvert begynt med leverpostei og skinkeost. Noe mer enn det har jeg ikke prøvd enda. Husker ikke fra førstemann jeg heller hehe, så spør nå innimellom her inne ;)

Skrevet

Haha, godt det ikke bare er jeg som satt fast i ammetåka og i tillegg har teflonhjerne fra før...husker jo ikke sånne "viktige praktiske ting" i det hele tatt.........*doh*

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...