Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 ...hva kan det være? Har prøvd med canesten, det virket kanskje 2-3 dager, men så var kløen tilbake. Begynner å bli litt desperat her nå, har vært sånn siden et par mnd etter fødsel, og det er nå 8 mnd siden... Hjelp!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 du må til legen å få sjekket det ut, kan hende du må bruke et annet legemidddel hvis det er sopp. men det kan også være noe annet, som herpes e.l, det klør det å pga sårene på slimhinnene....
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Men kan man få Herpes bare sånn helt uten videre da...? Har ikke våget meg til å prøve no sex etter fødselen...så kan liksom ikke ha blitt smitta der heller... ???
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Det kan rett og slett være eksem. Tørre slimhinner. Overdreven vask kan gi dette, men sikkert også andre ting. Trenger ikke ha noe med kjønnssykdommer å gjøre:) Ta en tur til legen:)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 når jeg var 11 fikk jeg mitt første herpes simplex utbrudd, men jeg fikk i ansikt regionen da. Min søster var på ca samme alder (eller yngre) da hun fikk sitt første utslag, og hun fikk i tillegg i underlivet. Herpes er et virus som kan ligge latent i kroppen hele livet og plutselig få utbrudd. Man trenger ikke å blir smittet for å få utbrudd. Men hvis du har fått det så har du det resten av livet,men man får så og si aldri så store utbrudd som første gang igjen, men små utbrudd kan forekomme i ny og ne. Jeg får små blemmeutbrudd i munnen hvis jeg har fått sår i munnen e.l. Hvis det er herpes, så er du smittefrlig når du har utbrudd, men ikke ellers. Og det er dråpesmitte, så hvis du har utslag, både underlivet og oralt, så kan du smitte. Og man kan krysssmitte, så hvis du har utbrudd i munnen kan du smitte over på penis til samboeren hvis dere har oralsex. Gå til legen, det er ikke vondt å teste;) Og du får ikke behandlet herpesutbrudd uten å få sjekket det ut av lege eller gyn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå