Gå til innhold

Overtidsdamene - en skravletråd ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Håper noen av dere i samme situasjon vil "prate" litt med meg...;)

Jeg er nå på min 5. dag på overtid, og lengter virkelig etter å komme i gang. Ingen tegn til det enda dessverre. Hadde vondt i magen i går kveld og litt i natt, men etter 6-7 timer så forsvant det. Forresten rart det å ville ha vondt. Liksom "Yes, nå gjør det syyykt vondt, hurra".. Kjedsomheten har vært verst for meg den siste tiden, men nå begynner den å bli overskygget av engstelse. Er redd dette barnet skal bli for stort jeg, de sier nemlig at det er et stort barn i utgangspunktet. I tillegg tror jeg at terminen min egentlig var den 21. januar, så jeg begynner å bli litt engstelig kan man si... Ellers så har jeg prøvd det meste av kjerringråd, men tror egentlig ikke noe av det hjelper jeg...

Hvordan går det med dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei og hopp..

jeg går på 8.dag på overtid nå og begynner å bli små sliten av å ha små vondt.De skal ringe fra sykehuset i morgen og avtale overtidstime og godt skal det bli..Fikk vite på torsdag da jeg var hos legen at det ikke virker som hu har lagt seg ned i bekkenet engang og da blir det keisersnitt hvis ikke hu brått finner på å snu seg over nattan..så det kommer til å bli en spennende uke til uka for til lørdag er hu ute om hu vil eller ikke..hehe

Skrevet

I dag er min første overtidsdag. Er rimelig fed up, kan man si. Hadde menstermin 20 januar og UL termin 31 januar. Synes alle disse plagene ved slutten av svangerskapet tærer på tålmodighet, humør og drivkraft. Ønsker bare å grave meg ned og ikke se dagslys før jeg har bylten min i armene. Folk prøver å oppmuntre, men det hjelper ikke stort nå om dagen. Skikkelig nedtur hver morgen når jeg våkner etter en god og smertefri natt, og merker at jeg ikke har hatt behov for å dra til føden. Nesten så jeg kunne banne... rart nok.. Når babyen kommer blir det vel omvendt.

Skrevet

Huff, dette er ikke noe morsomt nei.

Hadde menstermin for en uke siden og UL-termin for fem dager siden. Tanken på at jeg kan måtte gå i 9 dager til gjør meg nesten psykotisk.....

En annen ting er at jeg har blitt så enorm siste måneden, ser ut som en tvillingmage nå og absolutt alle kommenterer det/snakker om det hele tiden.....

Kunne ikke noen laget et fint spa der vi overmodne kunne gjemme oss brt til fødselen var i gang så slapp vi å omgås folk.....

Skrevet

Et spa ja, med masse god underholdning. Så tiden går fort fort fort! Det er vanskelig å holde ut om dagene, det er sikkert. Men jeg har lært meg at dagene går mye bedre om jeg bare kommer meg ut litt. Om det så bare er en tur på rema 1000. Det hjelper på humøret. Blir jeg sittende her en hel dag så blir jeg sur og sint. Det fine med dette er at tiden går uansett hvor mye vi kjeder oss og hvor leie vi er. Av og til synes jeg at tiden går lettere dersom jeg er trøtt og sliten (litt sykt) men det er lettere å komme seg gjennom dagen da! Også må vi ikke miste håpet, det kan skje når som helst. Hvert minutt nå kan det sette i gang. Selv satser jeg på at riene begynner i kveld...

Hakkamella - du hadde et veldig inspirerende innlegg for en stund siden. Du skrev noe om at du hadde vært hos jordmor og hun hadde fått deg til å føle deg så mye bedre. Hun hadde bedt deg om å nyte den siste tiden... husker ikke alt, men jeg følte meg nå ihvertfall litt bedre etter å ha lest det.

Mammamm - jeg føler meg også helt forferdelig, kjempestor og feit, men vet du hva? Snart er det borte. Og hvis vi noen gang har lov til å være litt store så er det når vi er gravide på overtid!! Sånn er det bare! Vi setter liv til verden, om vi da har noen kilo for mye så betyr det ingenting! Dessuten er det ikke bare fett. Det er vann, blod, baby, livmor og morkake. Så det så!

Stå på jenter! Dette klarer vi! Bare ikke tenk så langt fremover.. En dag av gangen!!!

Skrevet

Jeg er på min 8.dag på overtid og er ganske dritt lei. Har vært klar i over en måned snart og har hele tiden håpet på å føde før termin. Jeg vet at de sier at førstegangsfødende ofte går over termin, men er jo alltids lov å håpe! I tillegg hadde jeg menstermin den 17. januar og håpet i det lengste at denne egentlig var mer korrekt enn ul-terminen, som var den 24.januar. Var på vekstestimering i desember og i begynnelsen av januar, første gangen lå babyen 20% over gjennomsnittet, men andre gangen "kun" 14%, så ble estimert til minst 4 kg ved termin... Dette er enda en grunn til at jeg ikke vil drøye altfor lenge.

Har gjort mitt for å sette i gang fødselen; bært ved, måkt snø, spist sterk mat, husarbeid (det jeg har klart), sex, stripping etc, men alt uten hell. Har ikke sett noe til slimproppen heller, men vet jo at det ikke er alle som ser den...

Hver gang jeg merker litt vondt i underlivet, korsryggen eller noe som ligner på menssmerter blir jeg kjempeglad og tenker "endelig", men blir like skuffet hver gang! :( Trodde kanskje noe var på gang i natt, men var nok bare ønsketenkning....igjen!

Blir ikke noe bedre når venner og familie lurer på om "ungen noen gang har planer om å komme ut" og "har ikke ungen kommet ennå?" (Om den hadde kommet så hadde de fått beskjed, så egentlig veeeldig dumt å i det hele tatt spørre.) Jeg har begynt å si "han kommer når han er klar" osv. Mine hormoner og deres masing er ingen bra kombinasjon!

Skrevet

Hei dere andre leie!

Godt at det er flere i samme båt :-)

Er 8 dager over ul termin i dag, og tålmodigheten tappes kraftig hos både meg og barnefar. Liksom ingenting å ta seg til....

Hadde en del smerter i går kveld, og håpet i lengste laget at det skulle utarte seg, men når jeg la meg forsvant de. Satser på at når smertene melder seg neste gang så blir det trappetrim etc, nå vil vi ha jenta ut!! Satte stellebordet fram på badet og fant fram kluter, bleier etc, kanskje det hjelper ;-) (har alt annet klart!)

Har fått 3 modningsakupunkturer, siste gang på torsdag, men tror ikke det har hatt noen betydning. Kanskje det kan forkorte fødselen, men det har ivertfall ikke satt noe igang!

Tvi tvi jenter, det kan tross alt skje noe når som helst!!

Selv om jeg er like lei når jeg våkner om morgenen og tenker at nå må jeg vente til kvelden igjen (tror nemlig ikke at noe kan skje på dagtid).

Jordmor estimerte et langt barn, og minst 3900 gr ved termin. Montro hva hun ender på når jeg går så mye over tiden...??

Skrevet

Hehe, gravid og happy, kanskje vi bare skal pakke bort babytøyet. Jeg ser om jeg finner farens konfirmasjonsdress istedet......

Skrevet

Ha,ha...ja det blir vel en baby på størrelse med Krekling i Blåfjell på oss alle sammen :) Som kommer ut fiks ferdig, kan både gå , snakke og spise skivene pent selv :)

Ja,ja kanskje vi kan lage en liten liste over hyggelige ting å bedrive tiden med mens vi venter?

Her er noen forslag:

Fotbehandling

Kafebesøk

lese en god roman

Dra på kino

Bedrive håndarbeid

Invitere til vennindebesøk og be dem varte deg opp?

Skrevet

Heia, Hadde termin 29.Januar. så er 40+5 idag. Var inne på sykehuset på fredag pga av masse kynner. Å det var vondt! Så gruer meg til fødsel ja. Men fant ut jeg hadde 2-3 cm åpning. Men ingen rier. =( Slimproppen gikk for over en uke siden. Å har hatt slim frem til nå.. Men slimet øker for hver dag... =/ noen andre som har det?

Begynner å bli temmelig lei av venninner som ringer hveeeer dag, for å hørre om noe har skjedd. Å de ringer alltid å vekker meg.. Å de ringer typen om ikke jeg tar telefonen.. Off temmelig lei det. Pluss alle i familien som maser hver dag. Hun kommer jo når hun er klar.

Skrevet

Maset er ikke noe moro nei. Om jeg ikke svarer på en sms i løpet av et par timer så tror de at jeg er på føden og blir overrasket når jeg svarer og det viser seg at jeg ikke er det. Mamma ringte tidligere i dag og det første hun sa da jeg svarte var "jasså, har ikke ungen kommet ennåååå". Jeg svarte "nei, da hadde du nok hørt noe". Hun sa noe om at jeg bør få ut ungen snart og jeg svarte at jeg har gjort mitt, men det er babyen det står på ogat hun får heller ta en alvorsprat med han når han kommer ut...

Skrevet

Ja, det maset er no drit... Jeg legger telefonen i stuen når jeg legger meg, hvis ikke er det alltid noen som vekker meg. Jeg tør ikke ringe til folk lenger for de er så ivrig når de tar telefonen; "ja? har han kommet nå?" også blir de skuffet når jeg sier nei. er lei av folk som ringer hver dag for å spørre. ikke alltid jeg gidder å svare. kommer helt an på humøret. da tror de gjerne at jeg ligger på sykehuset, men det driter jeg i. de ringer ofte sambo da, men da slipper ihvertfall jeg å svare... men synes likevel at det var verre for en ukes tid siden. da sa folk sånt som at jeg måtte være tålmodig, kunne jo glatt gå to uker over tiden. da ble jeg skikkelig irritert, for det som holder meg oppe er jo nettopp å tenke at han kan komme når som helst. orker ikke å tenke lengre enn en dag av gangen. men nå er folk litt mer ydmyke, tror de synes mer synd på meg + at de begynner å bli utålmodige selv mange... nei, vi får håpe at natten bringer mye smerte;) skål for den!

Skrevet

så var det kveld igjen ja... Hvordan går det med dere andre? noe action? I natt trodde jeg at det var i gang, men ble lurt -igjen! Hadde veldig vondt i magen, men det ga seg etter noen minutter. Håper det setter i gang igjen snart og blir til rier denne gangen. -6 dager her nå...

Skrevet

-11 dager på meg.

Jeg sliter egentlig ikke så mye med å gå gravid fortsatt (ikke skyt meg). Har tross alt ingen andre å ta ansvar for i form av andre barn, ikke mye husarbeid jeg MÅ ta meg av og liknende. Det skjønner jeg må være råtøft! Bor hos mor og far, da jeg er alene med barnet. Mamma skal være med meg på sykehuset. Godt å ikke være alene. Leser en del og ser en del TV. Klart det er kjedelig og tungt, men det som plager meg mest er at jeg begynner å bli så engstelig:(

Man hører jo om nedsatt morkakefunksjon og liknende. Er jo sykehus i Norge som setter igang fødselen etter en uke på overtid. Sykehuset jeg skal til, gjør ikke dette før 14 dager over tiden. Jeg skal forøvrig inn til overtidskontroll på fredag.

Noen som kan berolige en stakkar?!

God morgen forresten:)

Skrevet

Heisann da tror jeg at jeg har kommet inn i denne kategorien også uheldigvis!! Jeg har hatt mens termin midt januar mens ul termin 2 feb og håpte vel i det lengste at den lille ville komme ut sånn midt mellom terminene mine!!! Men den gang ei, så 1 dag på overtid i dag... buuuhuuuu

Så først litt klaging...

-hvorfor ringer, tekster, emailer og facebooker alle venner, kollegaer og famille HVER dag for å sjekke om noe har skjedd? Skjønner de ikke at jeg vil si ifra når småttisen har tenkt seg ut?? okei de er jo veldig spente og gleder seg til han kommer, men det er litt irriterende- særlig siden småttisen TYDLIGVIS trives utrolig godt i magen min!

-i siste uken har jeg begynt å få strekk merker på magen min.....dobbel buuhuu!!!! er redd for at jeg skal få flere om den lille ikke kommer ut snart for det er jo måte på hvor mye huden på magen kan strekke seg!

Men vi kan jo ikke klage hele tiden heller! Så foreslår at vi alle prøver å nyte dagene før det lille underet kommer og ikke tenke for mye på at vi er på overtid :)

Så la oss prøve å gjøre minst mulig husarbeid og istedenfor sørge for litt ME time som vi kommer til å ha allt for lite av når den lille kommer...... litt aktivititer jeg sikkert kommer til å gjøre de neste dagene; titte litt på tv, kanskje få en ny pedicure, eller en ny mummy to be massasje (om dere har vært som meg så har jeg allerede gjort det meste siden jeg trodde- eller håpte at den lille skulle komme før termin!), planlegge litt turer og ferier for året nå når man er på permisjon, være litt lat og ta en formiddags lur og kanskje også en ettermiddags lur og lese litt flere bøker !!

Skrevet

7 dager på overtid i dag. Var på sykehuskontroll i går, men livmormunningen var ikke moden. Usj.....

Har fått beskjed om at de setter i gang uansett etter 11 dager, men det er jo pokkern meg lørdag så da får vi se da.

Så tortur å vente. En ting er jo alle som maser på meg, men stakkars eldstejenta på 7 drukner i spørsmål. Ikke lett for en sjuåring å forklare hvorfor noen går over termin.....

Skrevet

Da var det -7 dager her, og en hel pandalakris-pose er fortært i håp om at det skal sette ting i gang... Det fører vel bare til magevondt, hehe... Nei, nå er jeg leeeeei!!!!

Skrevet

Etter to dager hjemme pga kjempe mye snø og is, ser været ut som det har bedret seg litt, så tenkte meg ut en liten tur for å skjekke ut priser og utvalg av fotografer og fot/hand avtrykk til takkekort. Det skal bli deilig med litt frisk luft.

I morgen har jeg time med jordmor og skal spørre henne om hun kan strippe meg pluss se om hun kan sette en dato på når de eventuelt setter igang fødselen slik at vi kan snart hilse på den lille!!!! :)

Skrevet

Er offisielt på overtid i dag, har termin i dag, men har eldri gått så lenge gravid før og dette er nr. tre. Er jo lei, men prøver å tenke at den kommer når den vil. Er lei allt maset jeg og, men forstår nysgjerrige sjeler. Det værste er att jeg er så sulten og snopesyk hele tiden, og det er snø ute og da er det ikke lurt å gå ut å gå tur på glatta når en er så fremtung og ut av balanse.

Er veldig spendt, vet ikke kjønnet, så det kommer til å bli en spennende fødsel.

Skrevet

-9 dager nå... æsj, nå er det nok! jeg begynner å bli redd. for morkakesvikt og superstor baby. hvorfor skjer det ingenting? er ikke kroppen min i stand til å sette i gang av seg selv? nei, nå har jeg det ikke så bra her...

Skrevet

Akkurat de samme tankene har jeg, fie.... Også ni dager på overtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...