Gå til innhold

MME og Flaske når jeg egentli fullammer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett par spm ang morsmelkerstatning og flaskemating.

Jeg ammer egentlig fullt, men kunne godt tenke meg å ta ett glass rødvin snart.. Å da lurer jeg på om det er ok å gi barnet mme fra flaske? Om dette kan gjøre noen "skade" på barnet når jeg egentli ammer? Hun er nå 3 og en halv uke.. hvor lenge må jeg vente?? Noen med erfaring?? :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ikke skade barnet på noen måte. jeg for min del var veldig opptatt av at denne gangen her så skulle lille bli vane med flaske fra første stund! Jeg har gitt henne en flaske pr dag fra ho var noen uker gammel. Førsteman ble så opphengt i den puppen at ho omtrent ikke tok den i det hele tatt, og det vil si, null barnevakt! :/

Husker ikke når jeg tok mitt første glass rødvin jeg, men gjorde ikke det mens jeg ammet om nattan ihvertfall, noe jeg regner med at du gjør? Da de er så små så vet man jo aldri når de vil ha pupp neste gang..

Skrevet

kan du ikke pumpe da? det tenkte jeg å gjøre.. bare om jeg får den forbaska pumpa til å funke :P funker like greit å håndmelke for min del..

knøttet her er 4 uker. har ikke hastverk, men mange sier at det er lurt å venne de til flaske også når de er små. for når de blir eldre så blir det verre..

litt kjipt å sitte der i minst 6 mnd. det er sunt å komme seg ut selv også..

Skrevet

et glass rødvin trenger du ikke mase med, skal gå bra å amme alikevell (ifølge en lege som har faktisk spurt nylander!!)

men, flaske..jeg ga sara en flaske hver kveld i forbinnelse med kveldsstell, og det ble en fin vane. folk på bgr som venta til barna var over 3 mnd før de fikk flaske (da ville mammaene kunne gå ut uten ungen en tur) der ville ikke disse barna ta flaska.

så jeg tror det er lurt å innføre teknikken når de er små, og huske å vedlikeholde den også! skal jeg iallefall passe på med nestemann!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...