Gjest Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 jeg fikk en av ei venninne. en manuell en. men jeg fikk den ikke til. det kom ikke noe melk ut. jeg hadde montert den riktig og alt, men det ble liksom ikke noe vakuum eller noe.. sto å pumpa lenge lenge, men uten effekt.. kom kansje noen dråper, men det er fordi jeg lekker så himla. var jo ti ganger mer effektivt å håndmelke da. vil gjerne høre deres erfaringer.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Om det var avent sin kan du prøve å ta av silikongreiene, så kanskje det blir tettere rundt puppen. Om du ikke allerede har prøvd.
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 var noe sånt på denne pumpa også.. men det var ikke avent. men det skal jeg teste ut takker for tipset
Meg + 2 prinsesser Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Det er nok noe som ikke er helt tett tenker jeg.. Venninnen min har elektrisk, den er bare helt super!:) Men dyre da.. Jeg synes Avent sin er helt grei, koster jo opp i mot 500 den også da..
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 er ikke det mye styr med elektriske da? eller er det mest styr med manuell? er jo greiest å ha med seg en manuell i veska?
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 Har bare hatt Avent sin Isis IQ som kan brukes både som elektrisk og manuell. Vært veldig fornøyd så har ikke kjennskap til noen annen.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 1. februar 2009 #7 Skrevet 1. februar 2009 Jeg hadde først Avent sin håndpumpe. Den funka greit, men ikke optimalt. Fikk vondt i brystene og det kom lite melk. Fikk heller aldri utdrivningsrefleksen ( het det ikke det da? Kjøpte etterhvert Mendela sin elektriske pumpe. Den fungerte MYE bedre
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #8 Skrevet 1. februar 2009 noen sier det går så greit å håndmelke stedenfor å kjøpe dyr pumpe. men da må en jo vente til en har skikkelig sprengte bryst. slik som de ofte er på natta o.l noen som heller foretrekker det?
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 1. februar 2009 #9 Skrevet 1. februar 2009 Håndmelke er bare søl hvis man skal få ut og gi senere. Men det eneste som funker ved tette melkeganger! Jeg kjøpte en Medela mini elektrisk, og den var grei, men bråkete. Da jeg skulle ut og reise, fant jeg ut at jeg måtte ha en manuell en, og kjøpte en brukt manuell Avent pumpe på Finn. Den er den eneste jeg bruker nå med andremann. Synes den er like bra som den elektriske, bare mindre styr med den og mindre bråk!
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 1. februar 2009 #10 Skrevet 1. februar 2009 Jeg foretrakk å håndmelke fordi jeg ikke fikk helt vakum med avent sin manuelle pumpe (3,5 år siden). Men vet at flere babybutikker leier ut elektriske. Fikk anbefalt det av sykehuset, men alle var opptatt da vi skulle leie.
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #11 Skrevet 1. februar 2009 Har prøvd tre ulike typer og min favoritt er Avent sin eletriske. Er fullt mulig å bruke den manuelt også :-)
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 1. februar 2009 #12 Skrevet 1. februar 2009 hva kostet den elektriske fra avent? Jeg er nemlig gravid igjen.
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #13 Skrevet 1. februar 2009 er den dyr den avent sin? den som kan brukes elektrisk og manuelt. for jeg må jo sikkert ha den med meg. å da er det jo praktisk å ikke trenge strøm. går det ikke ann å lade den også? hva kan en oppebevare melka i? har hørt en kan oppbevare mm i så og si alt i frysa.. fryseposer e.l
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 1. februar 2009 #14 Skrevet 1. februar 2009 Hadde også Avent sin, den manuelle. Fikk ikke til denne pumpingen. Tror ikke jeg klarte og slappe helt av. Resten av ammingen gikk som en drøm da. PS: helsesøster sa at det var helt vanlig å ikke få til pumpingen så bra med første barn, men at man gjerne fikk mer dreisen på det med nr 2. Vi får se
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #15 Skrevet 1. februar 2009 Oi, det husker jeg ikke helt, men tror det var en 1300-1500 kr et sted. Jeg kastet alltid ut melken vis ikke den ble brukt innen et døgn, fordi jeg synes det var greiere å gi mme når jeg ikke var der. Likte ikke konsistensen på oppting frossen mm. I kjøleskapet stod den bare i en tåteflaske med lokk. Vet det finnes egne poser til frysing av mm.
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #16 Skrevet 1. februar 2009 oida.. litt kjipe penger om en ikke får pumpa ordentlig til.. da kan en like gjerne kjøpe mme til når en skal bort noen timer. å bare håndmelke når en kjenner det sprenger.kansje litt verre å stå sånn visst en er ute da.. med puppen over vasken hehe..
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #17 Skrevet 1. februar 2009 Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri helt har skjønt greien med at man absolutt må gi mm på flaske de får gangene man skal bort. Hvorfor ikke mme? Fullammer man jo ellers får babyen masse morsmelk, blir jo ikke ødelagt av litt mme en og annen gang ;-) Jeg måtte ha ny sist fordi jeg reiste litt og hadde mye praksis når babyen var liten, da hadde jeg behov for noe som pumpet ut melken raskt og greit.
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #18 Skrevet 1. februar 2009 ikke sant. de som vokser opp på mme får jo ikke akkurat en ekstra arm eller ikke kan prate hehe,. tar vel tid å tine den fryste melka au.. neeh.. da satser jeg like greit på sånn manuell en. så på nettsiden til avent. den så jo helt annerledes ut enn den jeg har.. avent sin går jo rundt brystet som en kopp.. den jeg har er helt flat med et hull mitt i til brystvorta :S
mamman til to gutter Skrevet 1. februar 2009 #19 Skrevet 1. februar 2009 Jeg har hatt avent sin manuelle og har vært veldig fornøyd med den. Fikk i gang utdrivingsrefleksen greit og trengte ikke å pumpe konstant fordi når utdrivingen først satte i gang, så gikk det av seg selv. (bare husk å putt i den "lille hvite dingsen" fra riktig side, hvis ikke blir det ikke vakum) Vi ga mm når jeg var borte av to grunner, for det første smakte det som han var vant til og for det andre så hadde han så mye vondt i magen at jeg ikke ønsket å gi han mme så lenge jeg ikke måtte i frykt for at han skulle få enda mer vondt i magen.
mamman til to gutter Skrevet 1. februar 2009 #20 Skrevet 1. februar 2009 Jeg kjøpte forresten noen kopper avent har til å fryse i. De kunne kobles rett på pumpa og man kan også montere flaskesmokken på dem, så det er veldig lite søl å bruke dem.
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #21 Skrevet 1. februar 2009 det hørtest jo greit ut. er jo kjekt å ha et par glass å oppbevare i kjøleskapet etter en har pumpet. så kan jo samboer ta sin tur på natta f.eks tror jeg satser på avent sin manuelle jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå