Gå til innhold

3. natten uten søvn...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere der ute som sitter på varktimer.se og logger uregelmessige, vonde rier?

Dette er tredje natten min... ikke blitt så mye søvn, for hvis jeg er så heldig å sovne, våkner jeg av en vond rie etter max 20 min!

Var på sykehuset en tur i går morges til en liten sjekk pga rier og masse brun utflod. fikk da beskjed om at jeg hadde 1 cm åpning og mormunnen var 1 cm (er 3 cm gjennom svangerskapet fikk jeg høre).

Jordmora sa da at jeg var i gang, men det kunne jo stoppe opp... eller ta seg opp... sa til og med at jeg kunne få sove på føden om jeg følte meg tryggere der... Vi bestemte oss for å dra hjem fordi vi ønsker å være hjemme så lenge som mulig.

 

Dette begynner å bli slitsomt!

Riene begynner å bli veldig vonde, men de er for langt fra hverandre og for uregelmessige til å ringe føden og be om å få komme inn.

Det er alt fra 3 til 30 min mellom hver rie og slik har det vært i hele dag!

 

Måtte bare få ut litt frustrasjon her :)

Spennende om noen sitter i samme bås som meg (telle rier) og fint om det er noen som har erfaringer å dele om uregelmessige rier (om det er lenge til fødselen starter, eller om alt kommer til å stoppe opp`?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann.. v sitter ikke i damme bås angående rier:S men angånde nattevåk mange netter på rad... ja jo der er vi nok det... kan tenke meg du er gooodt frustrert ja.. skalbli deilig å bli ferdig med ditta tullet her:P hehe.. heller få barnet i armene:) jeg sliter med svangerskapskløe til huden er borte:S og bekkenløsning som snart ser ut til å amputere rompa og ryggen av seg selv:P men vi får vel bare holde ut.. vi er sterke nordkvinner:P haha..

Skrevet

Hei Marianne!

 

Hvordan går det, skjedd noe i løpet av natta eller?

 

Har måttet bevege meg opp jeg også nå, og sitter på varktimer.se selv. Men aner faktisk ikke om det er rier jeg har! Haha. Vondt er det hvertfall, men om det er rier eller luftsmerter har jeg ikke helt klart å finne ut enda!:o

Har spist yoghurt nå i håp om å få et lite hint, hehe!

Her kommer vondtene med 4-5 minutters mellomrom, noen ganger litt mer, og varer rundt 1 minutt. Må virkelig puste meg gjennom de, men er ikke uutholdelig heller!

Begynte med noen forsiktige tak i magen og ryggen igår kveld, og har våknet av det med jevne mellomrom inatt. Men ikke hatt så vondt som nå før! Hjelpes...

Tenker å ringe føden om det vedvarer, men synes det er litt teit å ringe for tidlig og, om jeg evnt. bare måtte på do liksom! Haha

Skrevet

Flere som er oppe og rangler ser jeg... Våkna halv 4 og fikk ikke sove igjen. I halv 5 tiden begynte kynnerne, og siden har de kommet jevnt og trutt. Så nå har jeg logget meg på varktimer, men venter på neste kynner. Som da typisk nok ser ut til å la vente på seg. Og nå er jeg selvfølgelig lys våken, uten sjans til å sovne igjen med det første! =)

 

Har laaang reisevei til sykehus (3 timer, minst), så hvis det er noe på gang her vil jeg gjerne ha klarhet i det fortest mulig.

Skrevet

Her er det også komplett umulig å få sove igjen, så prøver å slappe av så godt jeg kan mellom takene.

Har fyrt opp i ovnen, for med 22 minusgrader ute var det rimelig kaldt å stå opp av senga! Hehe,

Vurderer å ta en dusj nå og se hvordan ting utarter seg da, men skulle heller ikke vekt samboeren. Synes det er like greit at han får slippe mine bekymringer enda, kan fort bli litt stressa;)

 

Skjønner du vil ha klarhet i ting da ja, 3 timer er langt!! Selv har jeg ca et kvarter til sykehuset og er igrunn veldig glad for det. Spes siden jeg er førstegangs og faktisk ikke aner hva jeg driver med! Hehe

Skrevet

Hehe, ja det er ikke lett å vite. Men det er det egentlig ikke uansett, er selv 4.gangs, men likevel aner jeg ikke om dette bare er noen langvarige kynnere eller starten på fødselen. =/ Nå kommer kynnerne med alt fra 3 til 10 minutters mellomrom men varer i over ett minutt. Merkelige greier!

 

Har du holdt på lenge med rier/kynnere?

Skrevet

Nei egentlig ikke...

 

Begynte med mensmurringer natt til lørdag, også hadde jeg endel tak i magen og ryggen igår. Først inatt at det har begynt å gjøre virkelig vondt!

Men aner jo ikke om det virkelig er rier.... Kjennes ut som sterke menssmerter som brer seg til ryggen, har hvertfall aldri hatt sånne luftsmerter før!

Prøvde dusjen nå, men ingen forandring da heller, så spørs om jeg må ringe føden etterhvert hvis dette fortsetter.

Er redd for å mase og, men bedre å få svar enn å gå slik å lure sikkert;)

Skrevet

Oi, da høres det jo ut som noe er på gang hos deg! =) Når det så tydelig har tatt seg opp, og du beskriver det som vondt. Og rier brer seg ofte til ryggen, og gjerne nedover låra også. Ring føden du, så får du kanskje komme inn for en sjekk. =)

 

Her er det fortsatt ingen forandring, etter 2 timer, så nå er jeg sikker på at det bare er kynnere. Like greit det, har enda over 2 uker til termin, og mye å ordne klart til småen kommer...

 

Skrevet

Hehe, jeg er veldig klar for fødsel hvertfall, så hadde ikke vært meg imot!!

Har en sånn rar følelse øverst i lårene og, føles litt nummen på en måte!

Og vondt er det i magen, så til de grader!! Må virkelig puste meg gjennom de.. Men nå har det begynt å variere veldig på tid igjen, går mellom 2 og 5 minutter mellom hver rie eller hva det nå er, men varigheten er opp mot 1 minutt hver gang...

Blir spennende å se om det kommer en baby ut snart eller bare luft!;)

Skrevet

Æ-hæm...men du! Med 2-5 minutter imellom hver rie, så er det kanskje på tide å tusle bort på sykehuset da? =)

 

Nå blir jeg sittende her og følge med på når du reiser inn på føden, nysgjerrig som jeg er... =)

Regner med å se et innlegg her de nærmeste dagene om at du har født. Høres veldig ut som rier, det der! =)

Heldiggris... =)

Skrevet

hehehe, skal oppdatere jeg...

 

Men synes nesten det har dabbet litt av nå, så vil se det an litt. Kjedelig å bli sendt hjem igjen og! Smertene er liksom ikke så intense lenger, men kanskje varierer det litt i styrke og? Hva vet vel jeg...

Skrevet

Da har jeg snakket med føden, og de ville ha meg inn på sjekk!! Så da er det vel bare å gjøre seg klar...

Dette blir spennende!!!

Skrevet

Oioioi...si ifra hvis du blir sendt hjem igjen da! Og ser jeg ikke mer til deg her idag, så vet jeg at du føder! =) LYKKE TIL!!!

Skrevet

Hei!

 

Jeg reiste til sykehuset i natt jeg for var så innmari sliten. Riene kom med 2 - 7 min mellomrom og var temmelig vonde, men dog uregelmessige. Jeg måtte få litt hjelp til å sove og slappe av, for den manglende søvnen de siste tre nettene, gjorde at jeg var / er temmelig utslitt.

 

Det jeg har er visst maserier, men jordmord sa at hun blir overrasket om det ikke blir skikkelig fødsel ut av dette innen i alle fall 2 dager :) håper det, for vil ha det overstått... Men så vonde som disse maseriene er, så tror jeg nesten at jeg ombestemmer meg snart og lar noen andre føde for meg, for jeg er skikkelig pinglete mht smerte!

 

På sykehuset var de utrolig omtenksomme og snille. Var opptatt av at jeg skulle få sove litt, så fikk et rom, varmeflaske og smertestillende. Ingen ting hjalp, så fikk noe å sove på etter hvert som heller ikke funket :( Men de prøvde i alle fall!

Har fått sove litt på mårraskvisten da, så litt nye krefter. Får lov til å bli på sykehuset, men er hjemme en liten tur for å slappe av nå. (perm) skal tilbake igjen i kveld.

 

Reiste du ned for en sjekk i natt TullHøna?

Hva skjedde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...