Gjest Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Ser mange diskusjoner om merker a la Trolldresser, Reimadresser og ull versus bomull. Er det slik å forstå at mødre som bruker nevnte merker synes mødre som ikke gjør det er uskikket? Tror de fleste foreldre vil det beste for sine barn uavhengig av merkelappen på dressen. Og at barna ikke nødvendigvis får en dårligere barndom av såkalte billigere merker. Og nei, dette er ikke en debatt om hvilket merke som er best, men om det er slik at de "beste" mødrene er de som bruker de dyreste merkene? Er selv en avslappet 3-barnsmor som ikke nødvendigvis kjøper det dyreste selv om økonomien tillater det, men som likevel føler meg som en god mor. Og har til gode å se mine barn fryse uansett merke på dressen...
Mille** Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 Nei, det er ikke slik å forstå, og det er tøvete å påstå at det er sånn her på dib. Har aldri oppfattet det på den måten, og skjønner ikke hvordan noen kan vri en "reima eller cubus dress" diskusjon over til en "god eller dårlig mor" diskusjon. Men har merket meg at det gjerne er de med cubus dress som trekker den konklusjonen.......
~sjiraff~ Skrevet 31. januar 2009 #3 Skrevet 31. januar 2009 Synes ikke det er noe mer merkehysteri her enn i RL. Lite på begge steder. At noen har spørsmål vedrørende en dyr dress er ikke ensbetydende med merkehysteri. Men å sammenligne ull og bomull? Da har du misset noe vesentlig i det å kle seg opp på vinteren.
Blåmandag¤ Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Den med ull vs bomull må du forklare litt bedre..
Gjest Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 Jeg sammenligner ikke ull og bomull, jeg refererer til mange diskusjoner om temaet. På meg virker det som at en del dib-mødre er meget raskt ute med å kritisere de som bruker bomull og billige dresser.
miapia Skrevet 31. januar 2009 #6 Skrevet 31. januar 2009 Jeg kjøper slike merker. Da føler jeg meg trygg på at barna ikke fryser og at de har det best mulig ute. Jeg betaler en del for den følelsen. Jeg tror at andre ting kan være like bra, men at det er mye som ikke er det. (Blandt annet bevernylon). Jeg ser ikke ned på andre som ikke har det. Jeg føler meg heller heldig som kan velge det jeg har mest lyst å kjøpe. Når det er sagt har jeg til to barn kjøpt totalt fire dyre dresser på salg. De holder nesten hele barnehageperioden for begge to. Da føler jeg at jeg har gjort gode investeringer. De jeg kjenner som kjøper billigst mulig tøy ender ofte opp med to tre dresser i sesongen som er utslitte til nestemann. Jeg tenker nok mitt når unger går i for smått regntøy og luer som ikke dekker ørene... ikke om de ikke har merkevarer.
~sjiraff~ Skrevet 31. januar 2009 #7 Skrevet 31. januar 2009 Jeg synes det generelt er veldig lite snakk om dresser og ull i disse dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå