mamma til snart *2* søte små Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Hvis en bestiller et teppe på bohus,får d hjem og ser at det ikke passer,har en da rett til å retunere d? Selv om de har bestilt dette teppe til meg? Noen som vet hva en kan kreve? er d lov å bytte i et annet teppe? :-)
~sjiraff~ Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 I utgangspunktet har man ikke noen som helst retur- eller bytterett på varer som er kjøpt over disk. Men de fleste store kjeder opererer allikevel med retur- eller bytterett i løpet av ett visst antall dager (varierer). Du må nesten bare sjekke hva bohus opererer med.
Lady Ivory Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Som nevnt over her har du i utgangspunket ikke noen rett på å få levere det tilbake i følge kjøpsloven. Men jeg kunne få levere et teppe tilbake til Bohus engang,. men jeg spurte om det på forhånd og lovet å komme samme kveld... Kommer nok helt på hvem du snakket med og event. humør på personen.
mamma til snart *2* søte små Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2009 men gjelder ikke angrerettloven? har jo ikke sett teppe "live" før jeg bestilte det...åsså kom det fra danmark eller noe...Håper de er i godt humør på mandag....;-)
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Nei angrerettloven gjelder ikke når du har kjøpt teppet i butikken. Hadde du derimot bestilt det på nettet så.....
Lady Ivory Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 Angreretten gjelder bare ved kjøp over nett/telefon eller postordre hvor man ikke får sett varen før den kommer. Hvis du var usikker måtte du spurt i butikken om de var kjøpstvang ved bestilling, og i hvertfall ikke tatt det med deg hjem når det ankom. Men mange steder kan man få returnert alikevell. Man kan bare ikke kreve det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå