Gå til innhold

Vi har bestilt oss sydentur.....jippi og bæsj!

Anbefalte innlegg

Skrevet

heheh.....skal altså dra til et 5 stjerners hotell i Tyrkia, ser vanvittig bra ut, alt er inkludert og det kan virkelig bli drømmeferien. MEN vi skal dra sammen med familien til mannen og det er der bæsj kommer inn, hehe...skikkelig fjortis. ;o) Men altså, mannens foreldre er eksperter i å kritisere, og da spesielt og gjerne meg. Og aller helst når det er så mange som mulig til stedet. Ikke veldig gøy å skulle gå i bikini forran dem i 14 dager.......Svigerfar er ikke den som overser så mye som ei lita kvise på meg uten å måtte kommentere det, så detta kan virkelig bli koselig.

Bestilte turen for 14 dager siden, og jeg ble veldig revet med der og da, gledet meg umiddelbart. Men nå sitter jeg her og er egentlig ikke så veldig entusiastisk mer, er litt sur faktisk.....Og føler jeg får heller lite støtte og forståelse fra mannen og det er litt kjipt.....Han har ikke vært den som har sagt så mye når svigersene setter igang med sin kritiske vurdering av mitt utseende, og det er ganske skuffende egentlig...

Jaja, så sånn er det. Får legge meg i hardtrening så jeg ser så smekker ut som mulig til vi skal dra. ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår deg godt jeg at du sitter med en blandet følelse. MEN du er den du er og det får de jammen og meg bare akseptere. Tror jammen ikke jeg hadde klart å holde meg unna syrlige kommentarer, selv om det beste er nok å prøve å overhøre. De er heldige som er så utrolig perfekte selv at de kan kritisere andre slik de måtte ønske. Men kritiserer de deg når det er andre til stede hadde jeg faktisk sagt at jeg blir lei meg når de slenger ut av seg slike ting, de vil vel si at det er en spøk men da kan du si at man spøker ikke med alt. Prøv så godt du kan å overhøre og husk at det var DEG mannen din giftet seg med.

Vi skal også på tur med svigers og jeg er utrolig spent. Dette fordi vi har hatt en del turbulens i forholdet til dem, men ting har blitt mye bedre. Så jeg er positiv til det motsatte er bevist og håper på en super tur. Så vi får skrive litt om hvordan vi har hatt det til sommeren :)

Skrevet

Ja jeg er den jeg er, men det er visstnok ikke så lett å godta. Har mange ganger hatt lyst til å si "snu deg bort hvis du ikke klarer å se på meg" men sier det jo aldri. Har da oppdragelse, i motsetning til dem. ;o)

Det værste er at de gjerne sier det når det er mange til stedet, man føler seg jo bare såååå liten.....

Noen som vet hvor man får kjøpt burkabadedrakt?? ;o)

Vi får utveksle erfaringer ja, håper jo at vi får en fin tur.

Skrevet

ja , selvfølgelig har du oppdragelse, men den oppdragelsen kan du bare se bort fra, når man er samen med folk som ikke vet hva det er.... svar dem, når de sier noe, det er det eneste som hjelper....helst med samme mynt, og enda bedre vist det du sier sårer mere....hehe...

sorry, men bare hater slike mennesker som tror de er bedre enn andre, men som regel er det de som har den største "lasten"....

Skrevet

Off ikke noe kjekt å høre på slikt. Lurer så fælt på hva slike folk tror om seg selv så bare MÅ komentere andre på slike måter!!

Min svigermor er ekspert på og kritisere meg, har ikke begrensinger på alt hun har sagt til meg i årene som har gått. Har veldig mange mange ganger sagt til mannen at nå må han si noe for ellers eksploderer jeg, men han "hører" jo aldri noe.

Ting hun har sagt er f.eks. etter å ha stikket fingen langt nedi en potteplante for å konstantere at den er helt utørket: "ja du vett hu (les:meg), kan jo ingenting, ingenting kan hun, gjør aldri noe", eller etter å ha tatt fingen lags vindusposten og funnet støv: "åja det blir litt for mye for deg tenker jeg å tørke støv også" Eller jeg har fått to fingre stukket i maven to mnd etter jeg fødte for å høre spørsmålet om jeg er gravid igjen siden jeg hadde så stor mage. osv osv osv.

Og det ble ikke bedre før jeg begynte å svare. Klarte heller ikke det av samme grunn som deg. Er jo egentlig bedre enn som så. Men det eneste som nytter er å svare. Å finne den måten å svare på som gjør at de forstår.

Ønsker deg lykke til, er ikke lett. Ikke la det ødelegge ferie følelsen din, kos deg du, og ikke legg deg i hard trening for deres skyld, ikke gjør noen ting for deres skyld. Gjør ting du vil endre på kun hvis du vil endre deg for deg selv. Og for det det er verdt så tror jeg (ved å kjenne deg via bam hehe) at du er helt perfekt slik som du er:)

Skrevet

Takk for det Kokkelimonke. Jeg er faktisk ganske så normal, stod nok ikke helt fremst i køen når utseendet ble utdelt, men ikke sist heller. ;o)

Så det er flere med sånne svigermødre. Ikke rart mange syns ordet svigermor er et negativt ladet ord, hehe... Her er det både svigermor og svigerfar som er opphengt i utseendet mitt. I høst satt de å diskuterte hvilken hårfarge jeg kledde best, og ikke minst, hva jeg absolutt ikke kledde. Jeg satt der å hørte på! Må nok begynne å svare tilbake ja, men tror jeg skal holde de værste fornærmelsene for meg selv, selv om de ofte ligger helt framme på tungen å bare ber om å få slippe ut. ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...