Gå til innhold

Noen HJELPEPLEIERE her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere utdanning? Hva jobber dere med?

 

 

Er utlyst en stilling som hjelpepleier på sengepost (lungeavd.) på et sykehus, det er bare 15 % stilling så det er ikke store stillingen. Har så utrolig lyst på den jobben, men har bare gått videregående. :-( :( Er det vits å søke mon tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ssnart sykepleier, men kan nok si at at du MÅ være hjelpepleier hvis du de søker ettter hjelpepeleiere...

 

Hjelpepleiere har jo gått vgs skole helse og sosial i tillegg til lærlingstid..

 

De er faktisk en FAGgruppe, man er ikke hjelpepleier hvis man ikke har gått den linjen og blitt autorisert hjelpepleier..

Skrevet

Hva mener du med det? INGEN hjelpepleiere har gått i læretid i to år. Det er omsorgsarbeider som går to år på skole og to i lære.

Hjelpepleien er 3 år på videregående, inkl. praksisperioder. Ingen læretid der.

 

Nå er dessuten hjelpepleierutdanning over, er blitt slått sammen med omsorgsabeiderlinjen og blitt helsefagarbeider, med 2 år på skole og 2 i lære, som omsorgsarbeider var før.

Skrevet

Nei vel,,,, ikke ta alle over alle samme lista,,, jeg har nettopp avslutta hjelpepleien som voksen utdanning, å der må man ha 24 mnd praksis,,, har hadd 24 mnd i praksis jeg ja.... hjelpepleien finnes enda tror jeg som voksen utdanning men du må avlegge eksamen før 2010... ellers må du gå den nye helsefagarbeider linja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...