Gå til innhold

Sliter i forhold til barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på litt over 2. Hun er så (u)heldig å gå i en familiebarnehage som startet opp i mars 08. Var veldig glad da hun fikk plass, men nå vet jeg ikke helt..

Styreren har nok ikke samme ideene om en dag i barnehagen og hva barn trenger, som meg.

Utetiden er liksom ikke så viktig. For meg er det viktig at barnet mitt er ute og leker hver dag. Det er liksom ikke så viktig for han. Siden hun begynte der, har ikke dressen/regntøy vært skittent eller vått en dag! Eldstemann ser ikke ut og har våte votter hver dag.

De har dratt på tur i bil, hvor jentene som jobber der ikke kunne feste stolene (jeg gjorde det, og måtte endre på flere som var satt inn feil, siden jeg var der for å kjøre) Det klagde jeg på og møtte kun motstand, neste tur holdt jeg min datter hjemme!

Nå er hagen så full av snø at ingen kan gå der. Utelekene er borte under snøen (alle visste det skulle snø) og barna har ingen steder å leke ute. Kan ikke lukke porten engang.. De har lekt litt på en terrasse, med bratt trapp, og uten noe å leke med.. Gudene vet hva de gjør.

Sier de er mye på tur, men vognene er fulle av is og snø, tror ikke de er rørt heller.

Ble skikkelig sint på den ene ansatte da jeg kom og fant min datters pose ute i vogna ennå (de har lovet å ta den inn) Hun skal liksom sove i den da. Iskald og fuktig.

Har klaget endel til styrer, og han har lagt meg for hat. Det kan jeg jo egentlig forstå, siden han synes jeg prater bare tull og lager krøll for han.

Kan ikke si det føles godt å levere henne dit, siden det nå har blitt sånn. Har lurt på å høre med barnehage kontoret vedr dette, eller blir det å gå for langt? Bare lurer på om jeg kan klage på slike forhold og hva jeg har rett til å si..

Må legge til at jeg er meget glad i min sønns barnehage og de ansatte der. Er liksom ikke en "generell klager". Huff, håper jeg aldri må bruke fam. bhg igjen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt barnehage! Jeg vet det er lettere sagt enn gjort enkelte steder.

Barna er det kjæreste vi har og vi skal vite at de har det bra mens vi er på jobb!

Jeg ble tilbudt plass i familiebarnehage og takket nei etter at vi hadde vært på omvisning. De to som jobbet der laget mat på kjøkkenet mens barna lekte i stua. Kun en liten krok på trappegrinda. Stygge uteleker som ikke kunne være mye i bruk. En ansatt som så vidt kunne norsk og styrers to eldre sønner hjemme hver dag etter skolen er ferdig. Åtte barn på to voksne pluss hennes eldre sønner.

Huset så møkkete ut og rett og slett ikke en plass jeg ville sende min sønn. Var på gråten da vi gikk ut og da vi lukket porten sa jeg, "ikke faen om jeg sender sønnen min dit!" til min mann. Og han var enig.

Magefølelse stemmer som regel, så stol på den!

Skrevet

ABSOLUTT KLAG!!

Den bør stenges umiddelbart! Jeg hadde også snakket med ALLE foreldrene som har barn der, fått alle samlet og protestert...

kanskje de ikke vil høre på deg...men alle MÅ de høre på! og ang at de tar barna i personlige biler er noe foreldrene må godkjenne på forhånd... sikkert på infopapiret man får utdelt ved start i bhg... det var det her...

Skrevet

Uff... klag til bhg.kontoret. Har også hatt mine problemer i en familiebarnehage hvor de var altfor mange små barn pr. ansatt. Og hvor de nektet å rydde vekk små kinderegg leker og små lego klosser til tross for at det kun var to barn over tre år der (deriblandt min eldste sønn) fikk bare til svar at "hva skal vi gjøre når vi er ute da? Ta bort alle småsteinene?"

Nei, fikk begge guttene mine vekk derfra... Og det er jeg så sjeleglad for!!!! Og ikke ett sekund for tidlig heller!

Skrevet

Jeg har ikke konferert med andre foreldre av respekt for barnehagen! Vil virkelig ikke være den gale moren som starter noe opprør..

Synes det er greit å si fra direkte til ansatte og styrer, slik at de kan diskutere saken med meg. Det eneste jeg har oppnådd er å skaffe meg "fiender"

Jo, vi har nok alle skrevet under på at barna kan kjøre person biler. Men hvordan kan man vite at de sikres forsvarlig? 8 seter og alle forskjellige, sier seg selv at to jenter på 21 uten barn vil få problemer. Styrer skulle egentlig være med på turen salv, men kom ikke da han skulle være vikar i en annen av sine barnehager (har startet 3 i løpet av våren 08) Tok det for gitt at jeg skulle stille opp hele formiddagen, ennå jeg bare hadde tenkt å være med på kjøring tur-retur.

Alle de andre virker fornøyde, egentlig. Sier ikke noe i alle fall. Snakket med en mamma om den utetiden engang (Vi kjenner henne litt) og hun sa hun også har lurt på dette med utetiden og hvor de er ute.. Men de fleste er så desperate at de er lykkelige de har fått plass. Synger mye med barna og tegner av og til, da er liksom alt greit..

Skal ringe barnehagekontoret og høre på mandag, har opplyst styrer om dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...