Gå til innhold

Ang. bæresele/sjal/slynge til nyfødt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips om dette?

Synes Baby Bjørn og andre lignende seler seg praktisk ut. Men man skal jo ikke bære nyfødt så lenge i slike, mtp skader på barnets rygg.

Men jeg synes disse sjalene er så forferdelig ruvende, og det ser skikkelig omstendelig ut å knytte dem på seg. Ser også for meg at slike sjal blir veldig varmt for både meg og baby til sommeren.

Noen med erfaringer? Ønsker heller ikke å bære babyen på siden/sidelengs/liggende, på grunn av skade på egen rygg.

Får man kun tak i slikt på nett, eller finnes det butikker som selger slikt også? Skulle gjerne prøvd før jeg kjøper, siden jeg er så usikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et elastisk bæresjal (mobywrap) og en meitai.

Skal ha med meg bæresjalet på sykehuset, er ganske langt og husker jeg fikk bakoversveis første gangen jeg skulle prøve det, men det går kjempefort å knyte det på seg. Jeg har pleid å knytte det på meg før vi har gått ut, selv om vi ikke skal bruke det med en gang.

Mei Tai er grei å bruke på sommeren, det er ikke så mye tøy å knytte på seg for det er stropper og et framstykke. Jeg sliter med ryggen og nakken, men disse tingene kan jeg fint bære barna mine i, bar snuppa i mei tai frem til hun var 18 mnd og jeg ble gravid igjen.

Er mange nettbutikker som selger slike.

Gå inn på tettinntil.no, der finner du mange av dem.

Vet ikke hvilke butikker som kanskje selger sånt.

Mei taien min bestillte jeg privat.

Skrevet

Takk skal du ha=) Greit å høre andres erfaringer om slike produkter... Skal sjekke nettsiden du anbefale. Har kikket litt på Mei Tai tidligere, og har likt dem bedre enn andre.

Synd det ikke er å finne i butikker, slik at man kunne prøvd dem på... men men. Synes i alle fall et slikt "redskap" er et MUST. Forferdelig mange som går rundt med senebetennelse og rygg/nakkeplager fordi de bærer rundt på barnet på armen...

Anyway, takk skal du ha! Håper også det er flere med tips der ute=)

Skrevet

Hvis du går inn på den nettsiden jeg anbefalte deg, har de forskjellige forum.

Der er en side for bæretreff, du kan jo finne ut om det finnes noen treff der du bor. Det gjorde jeg, og da fikk jeg prøve bæreutstyret til de andre. Var slik jeg lærte meg å knytte og hvordan de forskjellige funket.

Møtte også flere som sydde mei tai og andre ting, var der jeg kom i kontakt med hun som sydde min.

Lykke til i hvertfall, er mye fint og velge mellom.

Skrevet

Hei!

På Bakklandet er det en butikk som heter Krusedull. De selger bæresjal, Mei Tai o.l. :)

De har nettside også: www.krusedull.net

Skrevet

Er inne på www.lotusbarn.no og titter på mei tai for kunne tenke meg det, men det er jo SÅÅ mange forskjellige typer av den....

Hvem av de er å anbefale??

Skrevet

Jeg sydde mine egne mei tai. Det er ikke vanskelig.

Skal sy meg en ringslynge denne gangen, hvis jeg får tak i ringer.

På tettinntil.no ligger det ute anvisninger på hvordan du syr de forskjellige bæresjalene selv.

Skrevet

Jeg kjøpte ringslynge til førstemann, men fikk aldri taket på å bruke den. Syntes det fort ble tungt å ha han inni der, men det kan være fordi jeg gjorde noe feil når jeg satte han på plass også. Vurderer elastisk bæresjal denne gangen, så også på nettet for en stund siden om et sjal som var elastisk alle andre steder enn rett bak babyen, det kan vel også være smart?

Babyshop og Barnas hus har i alle fall ringslynge og en type elastisk sjal.

Skrevet

Til dere som har brukt Mei-tai. Har dere brukt det helt fra barnet var nyfødt? gir det like god støtte til barnets rygg som et bæresjal vil gjøre?

Skrevet

Jeg anbefaler Ergo, den finner du på www.bæreslynga.no. Bæresele som kan brukes fra spedbarnstid opptil 28 kg! Og så kan mannen min også bruke den, han nekter sjal fordi det er for hippier som han sier. Brukes med innlegg i spedbarnstiden. Ikke tungt i det hele tatt, vekten ligger på hoftene, ikke skuldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...