Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 hei. Etter jeg og x-kjæresten min fikk en unge sammen forandret han seg, eller han var vel ikke helt god før og, brukte dop og sånt, men jeg ville ikke se det for jeg ville jo vi sku bli en lykkelig familie. vi bor ikke sammen og har aldri budd sammen, så jeg måtte besøke han når han skulle treffe sønnen vår.isteden for å komme på sjukehuset når jeg fødet var han dopet og når han kom opp satt han der i 4 timer sur for jeg skulle få familie på besøk, han ville drikke når vi var på besøk, jeg nektet han selfølgelig det. en gang var han forsatt litt ute(pga dop)og holdt ungen vår, det visste jeg ikke å etter det så gikk jeg nesten aldri der og fant ut at dette gikk ikkje. han var ustabil og sønnen vår sku ha et stabilt hjem, så jeg nektet han å treffe sønnen vår. han vil selfølgelig være me sønnen vår, og sier han vil ha delt foreldrerett, og jeg vil ikke at han skal ha noke kontakt med han, sist jeg snakket med han skikkelig da hadde han ikke jobb, ikke noe inntekt og bodde hjemme hos farens råttne hus. det har gått noen mnd siden han har sett sønnen vår og sluttet å snakke med meg en stund, men no begynner han igjen å mase om foreldrerett og nye barnelover. jeg er så redd for at det er en liten del som gjør at han kan få delt foreldrerett..jeg veit ikke hva jeg skal gjøre..tenker sånn på tingene at jeg får utrolig vondt i magen. noen andre som har det på samme måte? jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre..trenger råd og hjelp...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 Foreldrerett er det samme som foreldreansvar og har bare så det er sagt ingenting med samvær å gjøre. Det betyr at faren kan være med på å bestemme om barnet skal meldes inn i kirke(f.eks), ha pass og div andre ting. har lite å si hva angår hverdagen. Du har dette alene siden dere ikke har bodd sammen. Delt bosted får han nok ikke og om han skulle fortsette kreve det la han bare styre på. Ingen advokat vil ta en slik sak! Du må bestille time til deg selv på FVK og ta kontakt med barnevernet og advokat. IKKE nekt samvær men still betingelser. Om du ikke vil være tilstede under samvær hør om barnevernet eller familie kan stille som tilsyn og la faren få samvær. Nekter du kan du bli straffet for det. Krev at om han skal ha barnet alene skal han levere urinprøver i f,eks et halvt år først. Etter 1 år med stabilt samvær kan dere diskutere foreldreansvaret. Snakk med barnevernet- de vil kun hjelpe deg. Er i samme situasjon som deg og kan love deg at alle kun er der for å hjelpe deg og barnet ditt. Men igjen- ikke nekt! Samværsretten står sterkt og i slike tilfeller- etter min mening; for sterkt! Ikke la han knekke deg og aldri la han se du tviler ved de krav du setter. En som er på kjøret er manipulerende og får han lov vil han snakke deg rundt så du tilslutt tror det er deg det er noe feil med. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #3 Skrevet 31. januar 2009 Avtal en time på familievernkontoret alene for å få råd og veiledning på hvordan du skal takle dette ang han og samvær.Dem vil neppe be deg om å overlevere barnet til faren.Han ville ALDRI fått delt foreldre rett så slapp helt av kjære deg.Du kan nekte han samvær så lenge han drive på somk han gjør.Det er han som skal kontakte advokat hvis han virkelig vil ha omgang med barnet.Han kommer med tomme trusler!Har opplevd det samme selv fra barnefar.Gikk med angst uten grunn!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Takk for svar. Følte meg mye bedre etter å ha fått svar. er ikke lett dette.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Jeg synes du skal kontakte barnevernet. For å ha en dialog med de om dine bekymringer. Bare ring og si at det er noe som slett ikke haster, men du vil gjerne ha en samtale når det passer. I tilfelle det kommer til en rettsak om samvær, vil barnevernet bli spurt, og da er det greit at de allerede kjenner deg, og vet at du er villig til å høre på dem. Selv om du klarer deg godt i hverdagen, synes jeg du bør takke ja dersom barnevernet tilbyr deg avlastningshjem hver 3. eller 4. helg. Dette har ingenting å gjøre med å være dårlig mor. Tvert i mot noe de gjør for å hjelpe deg til å ikke bli utbrent av å ha barn hele tiden, slik at du kan lade opp ved å sove så mye du vil en helg i blant eller feste eller bruke tid på deg selv på annen måte. IKKE si at du er så liten at du MÅ ha week end hjem, men vær heller ikke negativ til det hvis bv spør deg. Da viser du samarbeidsvilje.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 I nest siste linje mente jeg SLITEN. Ikke "liten". :-)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 barneverne vet om meg, de kontaktet oss i begynnelsen pga han brukte dop å sånt. men da gikk alt bra,men etter det gikk det nedover og nedover. jeg har ingen problemer med ungen vår, jeg føler ikkje at jeg trenger noe søvn eller tid for meg selv. jeg elsker å være mamma og koser meg veldig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå