lillefrø;o) Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Er gravid i 11.snart 12.uke, og har fått en skikkelig forkjølelse. Jeg hoster og hoster og hoster, og blir helt utslitt. Jeg tar Cosylan (har avklart med legen) og spiser halstabletter, men synes ikke det hjelper. Er det noen av dere som har noen gode tips som hjelper, kjerringråd eller noe? Er jo litt engstelig for å ta noe som kan skade babyen da.. Men føles nesten som om jeg hoster ut alt som er....
ifie Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 På apoteket har de noe som heter Fribol hoste/hals drops. De er med urteekstrakt og helt fint for oss gravide. De er veldig hostedempende syns jeg. Lukter godt, men smaker ikke like godt
lillefrø;o) Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2009 Takk for tipset ;o). Da skal jeg prøve det ;o).
Nr-3-i-Magen Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Har det på samme måten her. Jeg hoster og hoster hele dagen, er helt utslitt! Bare tørrhoste. Jeg syns det er godt å puste gjennom en våt, lunka klut, det smører halsen, og jeg får litt pause. Pleier å gjøre det når jeg legger meg. Samme med dampbad, vann med kamilleblomster i. Men mulig det bare funker mot tørrhoste...
lykkelig tobarnsmamma Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Jeg har et bra råd! Ta en bit mørk (minst 70 prosent) sjokolade i munnen og sug på den. Fikk tipset selv for noen år siden, og det gjør alltid underverker for meg. Vet ikke hvorfor det funker, om det er kakaoen eller hva, det virker i hvert fall på meg:)
lillefrø;o) Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2009 Tusen takk for gode råd. Dampbad hjelper, og skal følge opp med fuktig klut når jeg legger meg. Og så må jeg ut og kjøpe mørk sjokolade i morgen, hehe.
Maya06 & Leah 07.08.09 Skrevet 1. februar 2009 #7 Skrevet 1. februar 2009 Jeg har samme problemet, har hostet skikkelig i 2 uker og så mye at jeg ikke får sove om natta - i går dro jeg på legevakten for var redd for at fosteret kunne bli påvirket, men der sendte de meg bare hjem. Sa at babyen er så beskytta der inne at en forkjølelse ikke kan ta noe skade. Jeg fikk tips om hostesaft - bare snakk med apoteket slik at du får en som er grei å ta under SK.. Det begynner å hjelpe på nå, så skal bare fortette å ta det, selv om det smaker helt forjævlig!
Lillevenn33 Skrevet 2. februar 2009 #8 Skrevet 2. februar 2009 Til alle som hoster i mange uker i strekk, husk at det er mulig å få kikhoste den dag i dag, og da trenger man antibiotikabehandling. Mange voksne får kikhoste uten å vite det og hoster i månedsvis uten å skjønne at de har noe alvorlig. Så, er dere bekymret, be legen om å ta en kikhosteprøve og antibiotika.
Panterjenta85 Skrevet 2. februar 2009 #9 Skrevet 2. februar 2009 Apropos. Jeg har selv hatt kikhoste, men kom meg til legen forseint fordi jeg trodde det bare var tørrhoste. Han satte meg på en antibiotikakur, men sa at jeg ikke måtte regne med at den fungerte. Har man hatt kikhoste i over tre uker hjelper ikke antibiotika og kroppen må selv kvitte seg med det. Den vanligste måten kroppen kvitter seg med kikhoste er gjennom lungebetennelse, høy feber og generelt andre sykdommer. Så vær obs. Det er virkelig ikke noe gøy å gå å hoste i et halvt år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå