Gå til innhold

26, uker, laserkonisert og mye kynnere. Erfaringer? (litt langt..)

Heldig mamma til ♥to gutter♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble laserkonisert for 7 år siden. Spurte derfor gynekolog om jeg trengte noen form for oppfølging da jeg nå ble gravid, men i følge de siste retningslinjene er ikke dette rutine.

For 2 uker siden fikk jeg økende kynnere, press nedover og hyppig/ubehagelig vannlating. Dro derfor til føden og fikk målt livmorhalsen som da var 3-3,5 cm. Hadde utslag på urinstix, men det viste seg i ettertid at det ikke var oppvekst av bakterier og jeg har også levert en ny prøve som var negativ.

Problemet mitt er at jeg stadig har mye kynnere. Kommer både når jeg ligger i ro og ved lettere fysisk aktivitet som at jeg reiser meg opp, bøyer meg ned etc. I tillegg får jeg kynnere hver gang jeg tisser. Føler også jeg må tisse når jeg får kynnere og har "tyngdefølelse" nedentil.

Fortalte jordmor om mine bekymringer i går. Hun vurderte ikke dette som noe alarmerende, men at jeg kunne ringe føden og be om ny sjekk hvis jeg er bekymret.

Greia er at vi har bestilt oss tur til syden den 05. februar, og jeg tror ikke jeg klarer å slappe av hvis jeg ikke får sjekket om livmorhalsen har endret seg. Tenker derfor å ringe til føden på mandag.

Andre som har erfaringer med konisering og kynnere? Hvilken oppfølging har dere fått?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...