Gå til innhold

Tar dere hensyn til hva foreldene deres mener om viktige ting???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på når man skal kjøpe bil, hus osv.

Vi mistrives her vi bor og har lyst til å flytte nærmere jobb og venner (er snakk om 4 mil) Jeg har muligens en fast jobb i siktet, etter å ha jobbet nesten fult som vikar i ett år (før det var jeg i baby.perm)

Hvis jeg nå skulle få denne jobben så har vi veldig lyst til å selge huset og kjøpe nytt (litt større) på dette andre stedet. Men husene er noe dyrere der enn her. Vi vil kanskje få igjen rundt 500 000kr etter salget her og har jo dette som egenkapital og vil jo ha store muligheter til å finne noe som passer oss bra, men vet at spesielt mamma og stepappa vil mene at vi skal vente enda noen år før vi flytter.

Grunnen er at de vil vi skal betale ned enda mer på lånet vårt (har egentlig lite lån i dag) Slik at vi slipper å låne så masse....

I en slik situasjon, ville dere tatt hensyn til hva foreldre mener og venta eller gjort det som passa dere best. Vi vil jo uansett ikke flytte før jeg har fast jobb og etter at huset vi har i dag er solgt =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Altså, om det er noe vi ikke har peiling på - som bilmerker, kan vi godt finne på å spørre våre foreldre og ta rådene deres til følge. Men deres mening har ellers fint liten betydning når det gjelder ting som vi skal leve med, og ikke de - med mindre de kommer med gode argumenter som vi ikke selv har tenkt på.

Akkurat hvorvidt vi skal kjøpe leilighet eller betale ned lån kan jeg ikke tenke meg at vi hadde diskutert med dem før det skjedde uansett.

Skrevet

Det er alltid greit å få gode råd om man ønsker dem. Men til sist og slutt er det jeg og min mann som lever sammen og må ta de beslutninger vi ønsker. Og det er ikke alltid i samsvar med velmenende råd fra andre. Så nei tar ikke mer hensyn til dem enn at jeg registrerer dem, om dem er bra- så avveies dem opp mot andre argumenter for/mot som vi måtte ha.

Hva som er viktigst for dere trenger ikke å være det som er viktigst for andre.

Skrevet

Hadde jo pratet med dem om det og helt sikker forsvart valget mitt, ovenfor dem til jeg ble blå i ansiktet, men når det er sagt ville ikke deres mening påvirket valget mitt (tror jeg!). Jeg er jo stor jente, men jeg har kloke foreldre som jeg liker å stemme av med!

Skrevet

Er det jeg mener også, men kjenner på at det plager meg litt når jeg gjør ting jeg vet noen vil synes var litt dumt gjort. Vi kommer nok ikke til å diskutere med dem i forkant, bare be om hjelp til å kikke på hus( hvis de er hel en helg) evnt få hjelp til barnepass under flytting.....

jeg er sikkert bare redd for at mamma skal bli skuffa, selv om hun ikke burde ha en grunn til det. Jeg og mannen er jo voksne!!

Skrevet

Foreldra mine er stort sett fornuftige, men spesielt pappa er veldig flink(!) til å fortelle oss hva vi burde gjøre =P Men gjør som vi vil vi altså. Kjekt med gode råd, men er ikke sikkert vi følger de.

Skrevet

Jeg hadde hørt på hva de hadde sagt med respekt, men jeg ville ikke latt dem ta avgjørelsen.

Jeg ville tatt avgjørelsen sammen med mannen min uavhengig hva mine foreldre måtte mene. De er ikkealltid enige i mine valg, men de støtter meg alltid!

Er ikke det en del av prosessen med å vise at man er voksen, man tar valgene selv!?

Skrevet

Nei og ja.. Jeg spør alltid foreldrene mine til råds, men det er ikke sikkert jeg følger dem hvis de motstrider våre egne ønsker og tanker for livet. Er skyldig svigers sjela mi og litt til, så de har desverre fått mye de skulle ha sagt igrunn... Sambo gjør ikke noe hvis svigerfar synes det er feil, men så er han jo også en smart mann - så det har nå ikke gått så galt :)

Skrevet

I den situasjonen med flytting og sann hadde jeg ikke tatt hensyn til det. Men gjort det som føles rett for dere.

VI skal selv flytte, og deler av familien sier alle at vi må selge først. Men vi skal ikke gjøre det, har fått mellomfinansiering og skal kjøpe først. Da vet vi at vi vil ende med å kjøpe noe vi blir fornøyd med, og ikke noe vi må kjøpe fordi tiden renner ut. Klart vi har jo tenkt på det familien sier, de som er negative- men ikke latt det være avgjørende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...