Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Får redusert os, dobbel barnetrygd og foreldrepenger. Men ei venninne av meg som også er alene får full os,dobbel barnetrygd og småbarnstillegg. Er to dager forskjell på barna våre. Hun har ikke opptjent nok til foreldrepenger, så fikk engangsstønaden. Er dette grunnen til at jeg ikke får det? Er ikke noe krise, bare lurer. Og er dette noe jeg må søke om når permisjonen min går ut neste mnd? Har det noe sammenheng med konrantstøtte? Spør her, får så rare svar på Nav...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 Det er kun de som har full overgangsstønad som får det:) Det er grunnen til forskjellen på dere to. Det har sammenheng med barnetrygd og overgangsstønad, og ikke kontantstøtte.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Du ville tro at når utbetalingene skyldes regler som hun over f.eks. forklarer for deg, så burde NAV ansatte også kunne forklare dette. Når det ikke alltid er slik, skyldes det at de på NAV bruker et datasystem som gjør at reglene følges og utbetalingene ofte blir riktige. Men uten at den ansatte får en forklaring fra data'n på at f.eks. "HI får ikke småbarnstillegg fordi hun ikke har full OS". Altså kan småbarnstillegg (stort sett) havne hos de riktige mammane uten at hver enkelt saksbehandler trenger å være helt klar over hvordan de velges ut. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå