Gå til innhold

Hvis far ikke har opparbeidet seg rett til foredrepenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på hvordan jeg skal fylle ut søknaden, mannen min har pr i dag ikke opparbeidet rett til foreldrepenger men det kan jo hende han har det innen han skal ta permisjonen, hvordan fyller jeg ut skjemaet da? Hvis ikke han har det vil jeg jo gjerne overta hans uker... skal jeg fylle ut at han tar hans del, får jeg da muligheten til å overta ukene hvis han ikke har jobbet nok? eller skal jeg fylle ut at jeg tar alt med en gang? noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

far opparbeider ikke egen rett. Hvis mor har jobbet 50% eller mer, og de siste 6 av 9 måneder eller noe, så har far rett på permisjon, men pengene blir regnet ut fra hans inntekt. det står ganske greit på nav sine sider....

Skrevet

Bare vent med å fylle det ut og gi beskjed i god tid om han skal ta pappaperm eller ikke.. Husk at pappapermen kan taes innen 3 år, men man må uansett gi nav beskjed om dette FØR mammaen er ferdig med sin permisjon..

Skrevet

det står på nav sin side at far må opparbeide seg rett (hatt inntektsgivende arbeid), jeg får fylle ut som om han skal ha perm tror jeg og så heller snakke med de hvis det viser seg at han fortsatt ikke har jobbet nok når det nærmer seg slutt på min og tid for han å ta sin..

Skrevet

Lille bølle : Far må også ha jobbet i minst 6 av de 10 siste mnd og tjent minst 1/2 G i tillegg til at mor må ha gjort det samme + ha jobbet i minst 50% stilling...... Og far har faktisk også selvstendig opptjeningsrett - dvs at om mor ikke har opparbeidet rett til permisjon og får engangsstønaden kan likevel far ta ut permisjon på 29/39 uker såfremst mor enten går ut i fulltidsstudier eller minst 75% jobb....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...