Gå til innhold

Stooooor mage!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bekymrer meg litt, er i uke 26 å er ganske så stor.

Babyen ligger ca 3 cm over normalen på sym. målene.. skal inn til ekstra ultralyd for å sjekke om jeg kan være lenger på vei....

Men de fleste som ser meg , sier jeg ser ut som jeg skal føde snart :-(

Tung å stoor!!

Noen som har mer erfaring med slike målinger? er det normalt å ligge såpass over?

Noen andre som er !store " her ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også ganske stor.. Har bare målt en gang - i uke 23 og da var jeg 1 cm over "normalen." Jordmor sa det ikke var noe å bekymre seg over- det er utviklingen på magen som har noe å si. Det hender det jevner seg ut over tid.. Men, når det er sagt så ser jeg på de som har få uker igjen og får det ikke helt til å stemme med egen størrelse.Jeg lurer litt på om det er fordi babyen er veldig stor og at jeg har spist for mye og alt det der men prøver å skyve det mest mulig bort. Skal til jordmor til uken og er veldig spendt på utviklingen siden sist!! Jeg vet at magen har forandret seg mye-er mer oppover på en måte.

For min del er det sikkert at jeg ikke er lenger enn det jeg er fordi barnet er et resultat av assistert befruktning. Vi skal på ul om et par uker og regner med at legen eventuelt kommer til å si noe om størrelse. Frem til da er det bare å slappe av og nyte tilværelsen, tenker jeg :-)

Lykke til med ultralyden!! Det går helt sikkert bra :-)

Skrevet

Jeg er ikke stor, men vil bare si at i mitt forrige svangerskap lå magen et par cm UNDER symf.målet hele tiden, og ut kom en gutt på 4 kg.... Venninner av meg som hadde "for høye" mål, fikk mindre barn enn meg.

Håper dere finner ut av det. ikke greit å bekymre seg...

Lykke til

Skrevet

Jeg er i uke 24 og ser ut som jeg skulle føde i går, tungt og slitsomt.

Men så er det da også tvillinger, bekymret for hvor stor jeg kommer til å bli. Sliten nå.

Skrevet

Med alle de tre andre barna mine har jeg lagt ikant med eller over det grønne feltet hele veien, på det meste 4 ruter (cm) over hele normalfeltet, dvs 7 cm over normalen. Var stor ja ;-) Ungene mine var tyngre enn snittet når de ble født alle tre, men ikke unormalt store. Er spent på hvordan det blir denne gangen, er bare 13 uker, så har ikke målt noe enda.

Skal nok gå fint skal du se :-)

Skrevet

Jeg har gått rundt og følt meg stor og tung, og det viste seg jo å stemme. Var hos jordmor i dag, og lå langt over det grønne feltet i magemål. Hvis jeg skal gå ut fra gjennomsnittslinjen skulle jeg vært 29 uker på vei, ikke 23 som jeg faktisk er. 6 cm over gjennomsnittslinja og 4 over det grønne feltet. Lurer fælt på om det er babyen eller magen som er stor. Hadde svangerskapsdiabetes forrige gang, og da blir jo barna ofte store. Blir sendt på ultralyd og sukkerbelastning, så blir spennende. Hadde håpet på et lite barn denne gangen, for det høres morsommere å presse ut. He he... Men det blir jo som det blir :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...