Gå til innhold

Hva pleier dere å gjøre i helgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan bruker dere lørdagen og søndagen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med en ettåring i hus blir de ca sånn:

lørdag: en står opp med ettåringen ca halv sju, den andre sover en time lenger. Vi bytter på å vaske mens den andre leker med vesla. Jeg stikker kanskje og trener, så slapper vi av mens vesla sover luren. Etterpå er det gjerne handling, og så er det middag og litt husarbeid.

søndag: begynner likt som lørdag, mannen drar på skitur mens jeg leker med vesla. Får gjerne besøk av besteforeldre på ettermiddagen.

Syns ikke vi rekker noe uten om det obligatoriske som vasking og å treffe familie. Jo litt trening blir det, men regner også det som litt plikt. Skulle gjerne hatt mer tid til å finne på ting som å reise i bassenget eller andre steder. jaja, veit ikke hvor tida flyr.

Skrevet

Vi har en gutt på 4,5 og jente på 9 mnd. På lørdag står minsta og jeg opp kl 06.00. Gutten vår er oppe kl 07 og mannen sover til 9-10. Koser oss med frokost, sitter lenge ved kjøkkenbordet og drikker kaffe. Så drar vi til byn, bøsøk til venner (med barn) eller slapper av hjemme. Innimellom er vi i barnemuseet, geoparken eller feks trollskogen. Er vi hjemme har eldste venner på besøk, er ute og leker eller farter til kompisene sine.

Søndagen er mer hjemmedag (med samme hjemmeaktiviteter som lørdag, bare at det er JEG som sover til 9-10) og så tar jeg med eldsteman på trening. Han er i barnepassen og elsker det at han og jeg drar dit alene med bussen. På kvelden trener gjerne mannen min med en kompis.

Innimellom rydder vi litt/vasker.

Skrevet

Vi har barn på seksår, to år og en liten baby på en mnd.

Hos oss er helgene litt forskjellige. Mannen jobber hver tredje helg.

Vi pleier somregel å ut en tur på lørdagene. Enten alle sammen eller bare pappan og de to eldste...

Ellers pleier somregel pappan å ha endel prosjekter ( eks oppussing) som han holder litt på med på lørdager. Ellers slapper vi av så godt vi kan:)

På søndagene pleier vi å være på familiefest i menigheten vi går i. Da er vi der fra kl 17- 19 eller senere, så da er det bare rett hjem i seng etterpå.

Ellers er vi også på besøk hos svigers eller mine foreldre på søndagene.

Skrevet

Det varierer om mannen jobber eller ikke, men stort sett sånn: Lørdag hender det at vi gjør unna storhandel (tidlig på dagen, har toåring, så vi er tidlig oppe begge to). Resten av helga går med til å besøke/få besøk av venner og familie, drar på tur dersom været tillater det, eller leker ute/inne. Koser oss i allefall masse:)

På kveldene er det kvalitetstid for mor og far med film, god mat og godis:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...