(Liten tass med tut ventes:) Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Hva er kosen? føler meg frarøvet alt! Er snart i uke 29 å drit lei all den prekenen ,men jeg har jo liksom ikke samvittighet til å drite i det heller. Sukker gjør at du får fete barn.. så hold deg unna all snop, lettprodukter er jo jo hvertfall ikke bra så du kan ikke kompensere med det!! ost å kjeks hva er det?? nei smøreoster å spekemat det er fy fy!! blir jo drit lei av å sitte å pimpe vann å frukt konstant, i tillegg til å ha bekkenløsning å vondt for å gå så man blir helt hemma i aktiviterer man skulle deltatt i. Kan jo sikkert si at det er min egen skyld at jeg prøver å styre unna ting men skal jeg da risikere å sitte der etterpå med en 4-5 kilos unge som er smittet med noe fra spekematen osv osv.. unner meg jo litt men det smaker ikke noe godt med allt det man leser i bakhue. blir smårar. Huff hormonene tar overhånd. sånn da fikk jeg lufta det litt.
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 Er veldig enig med deg. Vil bare opplyse om at vanlige smøreoster som baconost, philadelphia, Tine krydderost osv ikke er farlige. Det er mykostene som er farlige, dvs brie, camenbert osv. Elles så vil jeg si alt med måte. Det ER lov å kose seg selv om man er gravid! Ha et fint svangerskap videre, Kos deg litt :-)
3b@rnsmor-30* Skrevet 31. januar 2009 #3 Skrevet 31. januar 2009 jeg tenker litt sånn jeg da.. at alt med måte kan jo ikke være farlig... så lenge det står pasteurisert på melkeproduktene er de helt trygge.
Staark Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Med mindre du har fått streng diett av legen din, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke kan unne deg sukker på en lørdag? Smøreostene fikk du svar på over, så da er de "friskmeldt". Lettprodukter? Hvorfor ikke bruke ekte, men i normale mengder? Trenger ikke å forspise deg;)
♥jan05prinsesser09feb♥ Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 Hehehehe Må virkelig le litt:D Har holdt mag unna smøreoster hele svangerskapet og er nå i uke 36, har i tillegg holdt meg unna den hjemmelagde iskaken min pga at den inneholder philadelphia:D Også har jeg bare misforstått... er det mulig..
Gjest Skrevet 31. januar 2009 #6 Skrevet 31. januar 2009 Det har jo vist seg at man kan spise det aller meste (i Norge) mens man er gravid. Det er veldig lite man skal holde seg unna. jeg tenker at det er greit å unne seg ting mens man har kul på magen, for under amming kan det bli mer å holde seg unna...
lille bølle Skrevet 1. februar 2009 #7 Skrevet 1. februar 2009 Hadde dilla på smågodt under forrige graviditet, og ho var normalvektig (3460) ved fødsel, og nå er hun snart seks og veier knappe 19 kilo, og er frisk og rask, så det enorme sukker forbruket mitt tok hun ikke skade av...
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #8 Skrevet 1. februar 2009 En veldig smart barnelege sa til meg en gang at en får ikke dilla på ting av egen egoisme, men generellt får en dilla på ting som barnet krever. Forstå det den som kan, men den klamrer jeg meg til :-)))
Nøtt Skrevet 1. februar 2009 #9 Skrevet 1. februar 2009 Hvis det er riktig så trenger kroppen min store mengder godteri! :-)
(Liten tass med tut ventes:) Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 1. februar 2009 Hmmm her var det mye positivt å lese!! sånn må jeg å tenke litt tror jeg. Tassen i magen trenger nok litt godis ja;) åsså har jeg jo eple å farris dilla i tillegg så det er jo ikke bare usunnt. Woohoo... Men halleluja så deilig det skal bli å få tilbake kroppen sin på den måte at det jeg spiser å drikker kun påvirker meg selv!! (kommer til å savne sparkene da:( ps: ikke de som er retta mot blæra! haha) Nå jenter skal jeg ha meg en skive med nugatti..namm:)
s82 Skrevet 1. februar 2009 #11 Skrevet 1. februar 2009 Jeg spiser nesten alt. Gikk bra med forrige graviditet. Vi bor i Norge. Men det er vel de som overspiser f.eks sukker, da er det ikke bra... Alt med måte..
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 1. februar 2009 #12 Skrevet 1. februar 2009 Asså..nå må du ikke overdrive her da HI. Du kan spise omtreendt alt du vil bortsett fra bare noen få produkter...og disse produktene spises mye sjeldnere til vanlig også så jeg skjønner ikke helt hva du klager over...sukker er da ikke farlig i små mengder...herlighet,man må da kunne kose seg iblandt...du kan spise ost og kjeks,ingen problem,bare ikke sånne oster som ikke er varmebehandlet og dette står på pakken..og for min egen del,jeg har ikke spist spekemat under svangerskapet bortsett fra salami...og det har gåttt helt fint...er bare viktig atduspiser det ferskt. Du trenger ikke å pimpe baree vann og spise bare frukt.Det finnes grenser for overdriving her asså.
mamamaren Skrevet 1. februar 2009 #13 Skrevet 1. februar 2009 Haha, deilig å lese en god sarkastisk tekst i dag også! Jammen er det godt å blåse litt ut! Kjenner meg igjen, men siden dette er mitt andre svangerskap "driter jeg mer i" hva jeg trykker i trynet og ikke. Sparer det til ammeperioden. Tilbake til mitt bugnende kakefat, og mitt brett overfylt av farlige importerte oster og kjøttpålegg. Skåler med et vilt-lår, og svelger det ned med selvfisket fisk fra farlige strøk ;-) Skål, hepp hepp!!!
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 1. februar 2009 #14 Skrevet 1. februar 2009 Spiser litt av alt jeg. De to andre svangerskapene mine var det "alt med måte" som gjalt og det ble fine barn det så har fulgt den denne gangen også jeg. Kan ikke gå rundt å være bekymret hele tida, herre min!! Skal liksom kose seg litt også da mens man venter. Har styret unna de værste mat debattene her inne og andre steder.
Drømmer om nummer 3 <3 Skrevet 1. februar 2009 #15 Skrevet 1. februar 2009 Sist svangerskap gikk jeg hele tida og gleda meg til fødselen var over slik at jeg kunne begynne å spise som normalt igjen. Bare for å oppdage at når man ammer så er det så mye mye mer å tenke på og bekymre seg for. Hver gang hun hadde luftsmerter lurte jeg på hva galt jeg hadde spist. Så nyt det mens dere er gravide! Spis sjokolade og drikk litt brus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå