Gå til innhold

Hatt ei forferdelig natt. - Hva skjer med kroppen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager "grisesnakk" og detaljer.

I natt hadde jeg sykt vonft i magen. Jeg gren og gren, kunne ikke stå oppreist, måtte bare sitte å holde rundt magen.

Plutselig måtte jeg sykt på do, satt meg ned å trykte og trykte, kom jo aldri noe før om ei gos stund. Men etter at jeg hadde fått ut den "harde" delen, så kom alt det andre bare rennende, skulle tro jeg tisset ut avføringen.

Så når jeg skulle tørke meg, var det MYE blod på pairet, var en liten blodklump og resten bare blod lissom. (Men nå vet jeg ikke helt hvilket "hål" dette kommer ifra, siden jeg trykte sykt mye først).

Seinere, måtte jeg plutselig på do igjen, Var så vidt jeg rakk å sette meg før alt bare fosset ut. Jeg har ALDRI hatt så vondt i magen min i hele mitt liv.

Hva kan dette være? Har ikke spist noe annerledes, ikke drukket noe annerledes heller, Skjekket tingene jeg spiste om dato, men datoen var holdbar lenge. -MEN jeg holder på å flytte inn i en leilighet, har bært en del tunge ting, kan det ha noe å si?

Er forresten 34 uker imorra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var forresten veldig kvalm og uggen også.

Skrevet

Huff, det hørtes skikkelig ubehagelig ut :( Jeg ville nok tatt kontakt med jordmor.

Lykke til, og god bedring =)

Skrevet

Har ingen erfaring ang det du forteller. Men hørtes ikke noe artig ut!

Syns du skal kontakte lege for sikkerthets skyld.

Høres jo litt skummelt ut!

Skrevet

Kom det bare friskt blod andre gangen du var på do også?

Har du hemorider? Blodet kan stamme derfra hvis du slet fælt med hard avføring, men hvis det bare kommer friskt blod er det noe galt.

Hard mage kan føre til obstipasjonsdiare da er det ofte en hard propp som må ut først før resten kommer rennende.

Skrevet

eg villa trodd at det var magesyke bare eg da.. siden du er kvelm og uggen i tillegg..

eg hadde det sånn her førge uke.. å den proppen du snakker om er fordi at kroppen har fått forlite veske..å da danner det seg en propp... å det at du blødde kan jo vere for at du kanskje fikk eit sår når du arbeide med å få ut proppa...

Skrevet

jeg hadde ringt føden.....siden du er usikker på hvor blodet kommer fra.....De sier jo at hvis det er snakk om blod i slutten av svangersk.skal man kotakte føden umiddelbart.....

Skjønner at du er engstlig!-men håper det har gått over nå!!

Skrevet

Høres ut som magevirus. Er mye rart som går nå for tiden. Ville tatt kontakt med lege om det ikke bedrer seg i løpet av et par dager.

Skrevet

Vanlig å ha litt hemorider, selv om du ikke er klar over det selv. Får ofte en del friskt blod på papiret når jeg akkurat har jobbet med noe hardt.

Rent bortsett fra det så høres det ut som magevirus, men du må heller kontakte JM en gang for mye enn for lite hvis det ikke beroliger deg.

Skrevet

Takk for svar jenter!

Neij, kom ikke noe blod andre gang når jeg var på do, derfor jeg syntes det var så rart. Var bare første tørk som var fult med blod, friskt blod, andre papirtørk var helt uten blod. Syntes det hørtes spesielt ut.

Hvis man har hermorider, plier det da ikke å svi å gjøre vondt rundt endatarmsåpningen? Jeg hadde jo ikke svie eller sånn vondt. Men et sinnsykt trykketrang.

Er sykt merkelig, syntes da jeg, siden jeg hadde sååå vondt i natt, og i dag er jeg i helt fin form, som jeg pleier å være..

Men som mange av dere sier - Kan jo være et virus eller noe.

Skrevet

hei :) jeg jobber på sykehjem og det er vanlig at pasientene har forstoppelse,,,enkelte ganger vist man går for lenge uten å bæsje så kan alt stoppe opp og faktisk kan både diare og forstoppelse komme på en gang når man først er på do. da kan det i tilegg komme blod pga trykking osv... men uansett ville jeg sjekka opp dette med lege eller jordmor.... vi her inne kan jo ikke si noe sikkert :)

Skrevet

Er så sant i det du sier..

men om jeg tenker meg om, så er det faktisk leeenge siden jeg hadde avføring, så godt den kom i natt da. *Tæhæ, tar det med et smil*

Skrevet

du kan jo ringe å sjekke for sikkerthetsskyld..

men det kan jo være at du rett og slett tørket deg så hardt at du fikk en rift... (da vil du i så fall kjenne trolig kjenne at det svir/klør litt i dag også....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...