Koala *g07* Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Hvordan blir huden deres? Blir den bedre av å ikke ha klær på? Hva kan evt smøres på huden?
Gjest Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 Jeg bruker kremer som jeg kjøper av en dame som lager dem selv. Fantastiske produkter. Solkremen er også superfin og flere her inne har prøvd den etter min anbefaling. Sjekk www.naturlighudpleie.no I tillegg bruker jeg ull/bomull undertøy om vinteren og det fungerer fint for oss. I tillegg bruker jeg klær laget av bambus som har en rekke gode egenskaper.
tante grusom master of law Skrevet 31. januar 2009 #3 Skrevet 31. januar 2009 Vi smører med karbamidkrem. Fungerer fint. Bruker 10% krabamid på selve flekkene og 5% karbamid på resten av kroppen. Karbamid er et legemiddel for å bevare fuktigheten i huden. Kjøpes på apotek.
mamman til to gutter Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Nå er ikke sønnen vår veldig mye plaget, men vi merker stor forskjell om han bruker ullundertøy eller ikke. Når vinteren begynte brukte han det hele tiden i barnehagen og fikk masse eksem, nå bruker han kun bomull innerst og han har nesten ikke eksem i forhold. Vi smører med fuktighetskrem morgen og kveld og da er det ganske bra, nå bruker vi A-krem, tidligere har vi brukt aderma. Har i tillegg fått en resept av legen vi kan bruke hvis det blir verre, husker ikke hva den heter, men det er noe som ligner på hydrokortison man får kjøpt uten resept.
Chiquita Bananas Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 min sønn hadde nesten åpne væskende sår på kinnene hans før han fikk rett medisinering med salver - og brukte ulltøy både før og etterpå. Har ikke merket noen forandringer - eksemet er borte så lenge han blir smurt - så for oss har ikke klærne noe å si. Når det blusser opp på ham - når det er veldig lav fuktighet eller nå når det er veldig kaldt så smører jeg Hydrokortisonsalve 1 % og da blir det bedre i løpet av dagen eller dagen etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå