Gå til innhold

Permitteringsvarsel.... ;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

11 dager til termin, og sambo får varsel om permittering...

Ikke akkurat så veldig moro - går fra å glede seg til baby kommer til å nesten håpe hun bare blir der inne LENGE enda.

Utrolig kjipt å vite at om 1 mnd kan vi sitte her, 1 baby, 1 med 80% lønn og en med arbeidsledighetstrygd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så utrolig kjipt ? kan jeg spørre hvilken bransje han jobber i?

Dere må bare gjøre det beste ut av det, men for deres egen del håper jeg dere ikke har så dyre vaner.. Dette tar seg opp igjen - og om det er noen trøst så er det mange som klarer seg med langt mindre enn det.. dere har fortsatt 2 "inntektskilder" selv om de da er en del lavere enn dere er vant til. (Vi levde kun på samboers studielån da jeg fikk første..DET var trange tider det, men det går bare man vil)

Skrevet

joda, man får bare håpe det ordner seg. Nå har vi jo lån, så om han blir oppsagt så har vi ca 2-3000 kr i mnd til mat, klær osv når regningene er betalt. Det er en situasjon jeg IKKE har veldig lyst å havne i... Han jobber jo selvfølgelig i byggebransjen, så vet det er mange i samme situasjon:( er bare så utrolig kjipt å få sånne nyheter i en tid hvor man egentlig skulle gledet seg!

Skrevet

Åååå....Karibien, dette var ingen gode nyheter.

Jeg håper dere finner ut av dette på en god måte. Jeg vet byggebransjen sliter litt nå, men en kompis av oss er entrepenør og han sier han allerede merker en liiiiten optimisme.

Ikke gi opp med andre ord, dere vil uansett klare dere på et vis selv om det blir tøft. De dårlige tidene vil ikke vare evig.

Stor klem fra en av februarmammaene ;)

Skrevet

Ikke gode nyheter nei, men tenkte på en ting. Går det an for dere å "ombestemme" dere mht til permisjonen? Du kan jo ta de første ukene/mnd og så la pappan ta resten hvis det hjelper dere økonomisk. Da vil dere jo få 80% av hans lønn + din lønn i stedenfor 80% av din lønn og arbeidsledighetstrygd. Skjønner at det i så fall er fryktelig kjedelig, men bedre enn å miste huset eller ikke ha mat feks. Vet jo ikke om man kan gjøre det heller sånn overfor NAV, men det burde jo være en enkel sak å finne ut av :)

Skrevet

Jeg må hvertfall prøve å få gjort om slik at jeg har 100% lønn i stedenfor 80%, selv om jeg syns det er drit kjipt å ikke få være hjemme med baby. Men vet ikke om nav har lyst å være behjepelige (satser ikke på det for å si det sånn). Sist jeg snakka med de virket det som om det eneste man IKKE kunne forandre med søknaden var dekningsgraden...

Har ikke så lyst å begynne å jobbe etter noen uker heller, er ikke lett å få ammet baby da:( + at jeg jobber som politi og ikke så lett kan ha fast ammeperm hver dag på samme tidspunkt.

Blir så piss irritert jeg altså, kunne skjedd når som helst - bare ikke nå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Hei du

For en utrolig kjip situasjon å havne i, akkurat nå... Her må dere jo iallfall kontakte NAV snarest, og forklare situasjonen, se hva som kan gjøres. I tillegg ville jeg kontaktet banken med én gang - når man havner i en slik situasjon, så bør man prøve å få til en ordning med banken der man i en periode betaler kun avdrag, ikke renter (eller noe sånt), slik at man får ned de månedlige utgiftene. Dette kan man jo da endre tilbake når han har fått seg ny jobb og økonomien tar seg opp igjen.

Det viktigste er å gjøre noen grep for at økonomien ikke skal bli skakkjørt i den perioden han går arbeidsledig (som forhåpentligvis ikke blir så veldig lenge :-)) Ta som sagt kontakt med NAV, og banken(e) dere har lån i, og gjør avtaler, så skal du se at det går bedre enn fryktet ;-)

Lykke til !

Skrevet

Så kjedelig Tøffe tider. HÅper dere ikke får store problemer

Du er antakelig 10 dager for seint i forhold til nav. Du har nok ikke rett til å endre graden,men mulig de kan gjøre det om du forklarer situajonen. Bare ikke forvent for mye av firkantede nav.

Ellers så er det rentene man betaler og avdragsfrihet man kan få i banken.

Ellers så e det muligheter for ny jobb, men hvr dere bor har jo betydning for hvor lett det er. Det offentlige lover jo satsing på offentlige så da skal det jo håndtverkere til for opprusting osv.

Om han blir langtidsledig kan det også være en ide å tenke på at han tar sine permisjonsuker tidligere enn helt på slutten. SLik at ikke hans grunnlag for foreldrepenger blir lavere enn nødvendig(går man på dagpenger beregnes permisjonslønn av de 6 beste av de 10 siste mnd før permstart.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...