Gå til innhold

Hvor mange barn har dere og hvorfor har dere valgt det antallet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange barn har dere og hvorfor har dere valgt det antallet?

Jeg har to, har ikke lyst på flere, ikke har vi plass heller.

Bare nysgjerrig på hvorfor vi velger å få det antallet barn vi får.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har snart 2, og da blir det ikke flere. Før vi begynte med barn, ville jeg ha mange, men nå har jeg innsett at det er lurt å begrense det litt. Vil heller følge opp de jeg har litt ekstra. Hadde jeg hatt mer overskudd, ville det nok blitt flere.

Skrevet

Har ei, hun er i verden fordi hun ikke orker å si fra med en gang hun ble til, og mamma fikk derfor ikke tatt abort. Beste som har hendt oss:)

Vil ha i alle fall et par til, når vi (les:han) blir klar:)

Skrevet

Har tre barn, gutt, jente og jente i den rekkefølgen. Blitt sånn og det passer så lengt bra, i grunn aldri tenkt på noe spesiellt antall barn, jeg er eldst i en søsken flokk på 4, 2 jenter og 2 gutter, mens samboeren har en søster, han synes vi godt kunne få flere, men vi får se, foreløpig er det nok.

Huset er bare å bygge på, eller så kan man jo flytte inn i et større hus, bil kan man også kjøpe større..så slike materielle og trivielle ting har ingen ting å si her.

Tror mange ting spiller inn, bosted, livssyn, hvor avslappet man er, hvordan svangerskap og fødslene er, hvor mange søsken man selv har osv....økonomi tror jeg egentlig kommer lengre bak i leksa, for de som får mange barn har ikke nødvendigvis høyere inntekt, men de tenker kansje anneledes og prioriterer andre ting og disponerer tiden sin anneledes.

Skrevet

Har snart 2 og det blir ikke flere om det ikke dukker opp et "uhell". Jeg har vært så utrolig dårlig i begge svangerskap at jeg ikke har lyst å være sånn møkkagravidmamma flere ganger. Ville opprinnelig hatt 3.

Skrevet

har 2, skal ha 3. Fordi vi vil ha mange barn, men kan ikke får mer enn 3 (pga at jeg sliter med bekkenløsning under og en god stund etter svangerskapet)

Og med 3 barn trenger man egentlig ikke mer enn en vanlig stv.

Skrevet

Har 2 og skal ikke ha flere:-) Fordi vi begge har lyst på bare to,enkelt og greit. Vi har 2 jenter som begge skal følges opp, og føler det er nok for oss. Ikke orker jeg å gå gravid flere ganger heller, syns det å være gravid er oppskrytt, selv om jeg koste meg litt da. Hadde det bare ikke vært så mange plager forbundet med det:-(

Skrevet

Har 5 barn og er ferdig med graviditet og fødsler nå. Har heller ikke lyst på flere. 5 er akkurat perfekt. For oss :)

Kan ikke forklare hvorfor det blei akkurat 5, vill ha mange barn og sånn blei det.

Skrevet

Nr 2 på vei og føler at det er nok, men samtidig så skal man aldri si aldri :) Kan hende det blir både 3 og 4 etterhvert - men det blir iallefall noen år til siden kroppen min er helt ødelagt etter 2 graviditeter på 2 år

Skrevet

Har 2, vil ikke ha flere. Grunnen til at vi ikke skal ha flere er fordi de skal følges opp også. Dessuten orker ikke kroppen min flere sv.skap.

Skrevet

jeg har 1 og ønsker meg 2-4 stykker, men jeg vil ikke ha 4 barn alene. så forlir jeg singel blir det mest sansynlig 2 og kanskje 3

Skrevet

Har 1, hadde nok hatt 2 hadde jeg fremdeles vært sammen med faren til sønnen min.

Tror ikke det blir flere, men skal aldri si aldri! Fremdeles ung! Men 4-5 barn det blir det ikke ;)

Skrevet

Har 2, nr 3 i magen :-). Er ikke 100% sikker på at det blir den siste heller. Jeg føler meg trygg på at vi klarer å følge opp de barna vi får uansett - vet om en familie med åtte barn. Begge foreldrene jobber fullt, og ungene blir virkelig fulgt opp. De er i tillegg svært aktive i lokalmiljøet, ildsjeler og ressurspersoner. Blir nok ikke 8 på oss, da - men utelukker ikke 4 ;-)

Skrevet

Ville ha to, og fikk to på ett forsøk ;)

Tror nok vi ville ha to fordi vi begge har godt forhold til våre søstre (begge har en søster), og ville at våre barn skulle ha søsken.

Tre barn har aldri vært vurdert og etter at vi fikk tvillingene så kan jeg garantere at det heller aldri kommer på tale!!!

Så da er jeg jo ferdig... :)

Skrevet

Jeg har 3 barn. Jente, jente, gutt...og jeg kunne tenkt meg egentlig et barn til, men tror ikke jeg 'tør'. Synes jeg er heldig som har fått 3 friske barn, nesten grådig å ønske seg flere synes jeg!

Skrevet

Vi har 1,det er fordi mannen ikke er helt klar for nr 2 enda.Men den kommer:)

Skrevet

Vi har ett barn. Det er ikke et valg vi har tatt, men et valg kroppen min tok. Vi kan ikke få flere biologiske barn så det er ikke alltid ting går som planlagt ;-)

Hadde vi valgt selv hadde vi fått 2 eller 3.

Skrevet

Hvem har sagt at vi har valgt det antallet barn vi har?

Det er ikke alltid valg og ønsker stemmer overens med det som er praktisk mulig, ser du.

Skrevet

litt kjapp på tastaturet..

jeg har 1 og skulle gjerne hatt 2 men dessverre så kan jeg ikke få flere så da får jeg gi all kjærligheten til den jeg fikk ...

Skrevet

Vi har tre gutter. Tror ikke det kommer flere, i så fall må det bli en attpåklatt om kanskje fem år..

Jeg føler meg egentlig ferdig nå, det er fint sånn som vi har det nå:)

Vi har også vurdert å bli forsterfamilie, så kan være vi gjør noe sånt når minstemann er blitt større.

Skrevet

Vi har og skal ha 2:-) For det første har vi ikke lyst på flere,og heller ikke økonomi og plass.To friske og raske barn er nok for oss!

Skrevet

Vi har jente og gutt, og i mai kommer barn nr 3, en ny gutt! :) Da ha vi fått tre barn på under tre år! I tillegg har sambo ei datter på snart 9 år som er hos oss annenhver helg, men ser at det blir vanskeligere og vanskeligere å få til klaff med samværshelger og alle aktivitetene hennes. Så både vi og hennes mor er fleksible, jenta får velge litt selv hvordan hun vil ha det og hvor hun vil være. Fungerer greit, synes vi har et godt samarbeid. Vi må jo uansett ha 7 seter, så jeg drømmer om barn nr 4, men sambo er nok ikke der (i alle fall enda). Hadde han fått bestemme hadde han nok klipt strengen nå til sommeren, han føler han er ferdig. Men trass i super langvarig kvalme, et bekken som skranter både under svangerskapene og ca 6 mnd etterpå, og halsbrann fra helvette, kan jeg ikke si meg enig. Dette svangerskapet har vært preget av at jeg i sommer fikk påvist celleforandringer av moderat til alvorlig grad, og egentlig skulle jeg vært inne og fjerna disse den dagen jeg oppdaga svangerskapet. Jeg har derfor vært inne til prøvetaking hver 4.uke, og oppfølges ekstra nøye pga dette (har et høyrisikosvangerskap, i følge legene). Dette har medført mange tanker, og mye "hva om....", og jeg ville så gjerne avsluttet med et svangerskap hvor jeg i stedet for kunne glede meg 100% over den nye babyen, ikke hatt en murring i bakhodet som sier "hva om dette utvikler seg til kreft?" Det er selvsagt flest dager med glede, men de tunge er ikke gode. Og mest sannsynlig går det veldig bra, men det er jo en sjanse for at det kan bli noe mer. Og for alt jeg vet, kan det jo være at jeg ikke kan få flere barn etter endt behandling.

Derfor vil ikke jeg si bastant at jeg er ferdig eller ikke ferdig med å få barn, tiden vil vise!

Skrevet

Vi har akkurat fått nr.3,og da er det stopp her...

Passe med 3 synes vi=)

Skrevet

Har 8. Akkurat passe rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...