Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 la barnet sitt være hjemme alene når de går på butikken etc. tror barnet er rundt 1,5 år, maks 2 år. Ser dem ofte utenfor her, men barnet er ALDRI med. Kan jo være at de har barnevakt, men tror det ikke. Er ganske lytt her, og tviler på at de ordner barnevakt for å gå på butikken i 20 min. Kjenner dem ikke. Vet heller ikke om jeg har rett. De har ikke bodd her lenge, og har allerede blitt kastet ut pga husbråk (vi har snakket med husverten, som vi snakker med av og til). De virker veldig umodne og "rare". Jeg sliter med søvnen, og hører de ofte på natten. De sitter ofte ute og prater, seg i mellom eller i tlf. Hender seg at det er relativt høylytte krangler. Hører aldri barnet, med unntak når h*n gråter. Huff, får så vondt av ungen, men kan jo ikke gjøre noe? Jeg kan jo ta helt feil! Vet ikke engang hva de heter. Noen innspill?
Gjest Skrevet 31. januar 2009 #3 Skrevet 31. januar 2009 Ring på døren en dag du ser dem går ut uten barnet. Jeg tipper dem har barnevakt )
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 OMG HI!!!! Du kan jo ringe barneværent og si " jeg TROR at naboen går og handler og lar ungen være alene hjemme og jeg TROR ikke at dem har barnevakt" Ja så dumt hørres nemmlig innlegget ditt ut!!!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 Men så hissig da, og så mange skrivefeil? Er det deg jeg snakker om, kanskje? HI
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #6 Skrevet 31. januar 2009 Nei det er nok ikke meg nei!!! kan faktisk være en skikkelig mor selv om en har lese og skrive vansker!!!
megogknotten Skrevet 31. januar 2009 #7 Skrevet 31. januar 2009 Men hvorfor klikker du av dette innlegget her da? HI er jo bekymret. Jeg ville som nevnt over her, kanskje ringt på døren.. det er godt at det er noen der ute som følger litt ekstra med, og kanskje kan det i noen tilfeller være til stor nytte!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #8 Skrevet 31. januar 2009 Er bare drittlei innlegg der hysteriske dibbere går amokk fordet at de ser foreldre som gir ungene sine cola. Her inne skal ligsom ALT innformere om og nåde dem som ikke har råd til ecco og reima, de foreldrene bruker helt sikkert pengene sine på fest og morro!!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #9 Skrevet 31. januar 2009 Helt sikkert en helt naturlig forklaring. Du kan umulig vite om de har levert fra seg barnet til noen andre for eksempel, eller om det er kommet barnevakt. Med mindre du sitter og nistirrer på døra. Men du får holde øyne og ører åpne. Er vel ikke så greit for et barn å være vitne til mye høylydt krangling. Ville ikke gjort noe annet enn å følge litt ekstra med framover. Og det er godt at noen bryr seg. Bedre det, enn at barn som bli utsatt for omsorgssvikt aldri blir oppdaget.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #10 Skrevet 31. januar 2009 HI ring barnevernet!! med en gang!! TENK om barnet er alene og ikke blir tatt hånd om! jeg hadde ringt med en eneste gang. hva så om det viser seg at de har barnevakt? da er jo det bare positivt:) ring! ring!ring! tenk på barnet!!! bedre med en tlf for mye enn for lite! jeg jobber med barn og vi får stadig refs fra barnevernet om at vi venter for lenge med og ringe eller at vi ikke ringer i det heletatt!! ring!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #11 Skrevet 31. januar 2009 Hei igjen og takk for svar. Jeg forstår jo at jeg ikke kan ringe bv og si at jeg tror det og det. Vet som sagt ikke engang hva de heter og kjenner dem ikke! Har "pratet" med dem en gang, det var da vi og flere andre måtte klage på dem, fordi de bråkte slik. Han var da veldig full, og kjeftet på meg fordi vi hadde klaget. Vi må gå forbi dem for å komme ut, og hver gang jeg har gløttet inn (stygt å glane, ja), har de begge sittet foran pcen, med ryggen til ungen, mens barnet har stabbet rundt alene. Har sett det mange ganger, mannen min også. Sier ikke at man skal holde øynene på barnet hele tiden, altså. Men det er helhetsinntrykket, som gir meg dårlige "vibber", om jeg kan si det slik. De må jo flytte veldig snart, så blir uansett ikke meg som må "spionere" videre... Bare håper at jeg tar FEIL. Vil legge til, at jeg ikke er en fanatiker, som sverger til utelukkende Reima, Polarn o pyret, Nøstebarn etc, og at jeg ikke mener at sukker er djevelen selv:)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #12 Skrevet 31. januar 2009 ;-og jeg er drittforbanna på alle Dibbere som sier at man ikke må gå til BARNEVERNET uansett hva man ser av mishandling og vannskjøttelse av barn!!!! Kjempebra at det finnes noen som HI,- som følger med og blir bekymret..Hun har ikke akkurat gjort noe overvilt i forhold til det hun har sett, selv om hun virker veldig bekymret... Jeg synes du kan begynne med å ringe på døren en gang du mistenker ungen for å være alene hjemme,- og om de har barnevakt er jo alt ok..Eller, - er de kastet ut pga husbråk før en gang, så ville jeg uansett fortsatt vært på vakt..SYnes ikke barn skal være nødt til å oppleve at politiet kommer på døren fordi mamma og pappa krangler..De har ikke godt av å se mamma og pappa krangle uansett... Min mann "Killet" meg en gang,- hater det,- og ettåringen fikk rett og slett panikk!! Han kom og slo pappaen sin, prøvde og dra meg unna og koste og strøk meg over håret..Dette var jo bare tull og tøys og morro, men vi ble skikelig bekymret for reaksjoen til gutten vår,- og snakket mye om det i ettertid.-mtp hva vi skal gjøre når vi har uenigheter...og vi er selvsagt virkelig bekymret for alle små barn som har krangling og slåssing som noe dagligdags.... Får nesten frysninger når jeg ser for meg guttens ansikt da han så oss "slåss"....... Fortsett å vær "den nysgjerrige nabo" du HI, og si ifra om du ser noe som ikke skulle ha skjedd,-.man trenger ikke slarve rundt på hele bygda med sine mistanker nemmelig...Det skulle vært flere slike "neighbour watchers" rundt omkring, som grep inn når overgrep skjedde, men som ikke slarvet til alle i tide og utide om vage mistanker de hadde.... DiB kan jo være et supert forum for å lufte sine bekymringer uten å hverken utlevere seg selv eller de man mistenker for noe...Mange barn hadde nok fått det bedre om flee av oss gadd og bry oss, følge med OG si ifra.....
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #13 Skrevet 31. januar 2009 Synes du burde ringe BV jeg, med tanke på den ekstra infoen som kom lenger nede i tråden. Er jo bare en beskymrings meld. er det ikke noe der, blir saken avsluttet innen 3 mnd. Så ingen grunn til å føle skyld for å ringe dem. Viktig at folk bryr seg!!!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #15 Skrevet 31. januar 2009 Ja, hvis jeg rekker det før de flytter, kan jeg jo ringe på døren hvis jeg ser dem går ut igjen uten barnet. Men hva skal jeg si om det står en barnevakt i døren??? Det er jo utrolig pinlig om jeg er helt på jordet, og bare er "hysterisk"...
2søtesmåh Skrevet 31. januar 2009 #16 Skrevet 31. januar 2009 SPør om å låne sukker ;o) Nei, du må jo planlegge noe..Har du ikke barn selv på ca samme alder,- spørre om de har en bleie å låne bort,- for du har nettopp tatt av bæsjebleie også fant du ut at du var helt tom??? Det skjedde faktisk mannen min,- han måtte ut og låne bleie )....Måtte nesten ha en bleie på ungen, selv om butikken er like ved hjørnet )
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #17 Skrevet 31. januar 2009 Hihi, joda, kunne spurt om bleie, men har butikk rett ved her som er åpent sånn ca hele tiden:) Det blir vel ikke til at jeg gjør noe. Forstod det på husverten som at de måtte ut veldig snart. Håper at jeg tar feil ang naboene, men tar meg i å tenke på barnet ganske mye.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #18 Skrevet 31. januar 2009 Hvis de må ut pga husbråk så vil jeg anta at barnevernet allerede er på allerten jeg da...Hvis ikke ville jeg ringt og sagt fra om det...At en familie med et lite barn må ut da de bråker for mye...... Jeg bare tenker på ettåringen min...Huff, og det lille barnet du snakker om opplever kanskje dette nesten hver dag,..Ikke bra....Barnevernet skal jo være der for barna, så ikke la deg påvirke av damene her inne som på død og liv sier du ikke må kontakte de..De har muligens en grunn til å være redd for barnevernet... Jeg kjenner en del som jobber på steder hvor kontakt med barnevern er,-om ikke dagligdags, så ukentlig, nødvendig...Barnevernet sjekker opp masse saker, men det skal være MEGET alvorlig før de går inn med tiltakt som å sende barn til avlasting (hvis ikke foreldre har spurt om det frivilllig) eller ta fra de barna eller holder noen under "regelmessig" tilsyn.... I følge de alle så skal det ALT for mye til før noe blir gjort..SÅ hver gang jeg hører noen klage på at barnevern har fått til tiltak for fort,- så tror jeg ikke på de...Mulig de gjør feil en gang de også, men hovedregelen er at barnevern griper inn for sent....Hvor mange sitter der som voksne og klager på at barnevernet tok de bort fra foreldrene og hvor mange sitter der opg er lei seg for at barnevernet ikke mkom og tok der tidligere...... DET er skumle tall skal jeg si dere....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå