Gå til innhold

Noen som ikke trener?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som ikke trener i det hele tatt??

Jeg har fryst mitt medlemsskap på treningssenteret, da jeg har bekkenløsning. I tillegg får jeg bare mer smerter av å gå ute, provoserer bekkenet da..

Burde sikkert ha trent, men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg trener ikke. Gjorde ikke det i forige svangerskap heller, men gikk en del turer. Tror jeg skal forsøke på det nå også bare det blir litt lysere ute :-) Begynner å få tilbake energien nå. Men er ikke plaget med bekkenløsning som deg.

Skrevet

Vil ikke påstå at jeg trener nei... Jeg går veldig mye på jobb da, og jeg går en god del tur på fritiden, samt at jeg svømmer i blandt. Har også planer om å begynner med litt pilates.

Skrevet

Jeg har bekkenløsning og andre ryggskader, men balett kan jeg faktisk trene! Er mer forsiktig enn ellers, men har hørt om fler med bekkenløsning som ikek kan gå/ligge/løfte/bøye seg - men danse kan de! Verdt å prøve?

Skrevet

jeg trener nok ikke heller, går ikke eller noe... fryktelig lat av denne svangerskapspermen... må nok begynne så snart de blir litt varmere ute... er 19+0 i dag....egentlig lite plager i gjenn, så ingen unnskyldninger heller...

Skrevet

Jeg trener heller ikke.. går turer med bikkjen er vel det mest aktive jeg gjør..også rydde hus, men da får jeg fort vondt i ryggen... skal begynne på svømming om noen uker tenker jeg, men må komme litt lenger i svangerskapet først...

Skrevet

Jeg trener nok heller ikke...går tur og gjør husarbeid..får masse smerter i korsryggen hvis jeg holder på for lenge. Har fryst medlemsskapet mitt, jeg også.

Skrevet

Nei, går nå korte turer hver dag på ca 15-20 min. Ellers tar jeg dagene med ro p.g.a bekkenløsning.

Skrevet

Hei!

Jeg trener heller ikke... Hadde egentlig tenkt å komme i litt bedre form før graviditet, men det rakk jeg ikke... :-P Fikk tidlig smerter i ryggen og har nylig fått konstatert antydning til bekkenløsning, så de store utfoldelsene begrenser seg. Har endelig fått tak i en mamma-badedrakt og skal begynne med svømming til uken. Ellers prøver jeg å gå noen turer i uken. Går mye i jobbsammenheng, men det blir jeg egentlig bare verre av... Kanskje svømming kan være noe for deg også? Lykke til videre!

Skrevet

Ja, gitt. Jeg er lat som faen. Skammer meg, for jeg bør jo komme i form til fødselen! Er jo i flaut dårlig form... Går litt turer nå og da, men det trener vel ikke akkurat opp kondisen og utholdenheten. Det er hva man får igjen for å være naturlig slank og derfor ikke fått opprettet noen gode vaner, vøtt... Sukk!

Skrevet

Jeg er ikke så glad i å trene, synes det meste er kjedelig ;) men jeg har hunder, så de får jo turer hver dag - litt mindre nå i mørketiden, men blir lengre turer der når det blir litt lysere ute. Så prøver jeg å få gått litt på ski innimellom for det synes jeg er veldig alright og så er det godt å være ute. Ellers tenkte jeg å ta rådet om å trene armene, siden man skal bære litt den første tiden og så gjøre litt småøvelser som er tilpasset gravide som jeg kan gjøre på stuegulvet. Man skal jo ikke plutselig begynne å trene mye hvis man ikke er vant til det, så da gjør jeg som jeg pleier og øker litt utover for å få opp formen mot fødselen.

Skrevet

Jeg måtte stoppet mitt medlemskap da jeg var i uke 16 på grunn av lite overskudd og tid, (skulle gjerne ha trent lengere).. Nå er jeg i uke 20+ og går turer så ofte jeg kan, tur med hunden, går til jobb (ca 1 time en vei) osv, for å holde meg i mest mulig aktivitet..

Skrevet

Jeg har ikke råd til å være medlem av noe treningssenter, så vanligvis går jeg tur eller trener på steper/ergometersykke hjemme 3 ganger i uka. Og det gjør jeg nå også.

Å gå tur er jo bra trening, og ikke minst fint å tilpasse tempoet som sakker litt av etterhvert som man blir større.

Jeg bruker små vekter for å trene armer og skuldre en gang i uken også.

Skrevet

Takk for alle svar :-)

Tror jeg skal begynne å gå tur ute så snart det blir bart. Så lenge det er snø/is på veiene, er jeg livredd for å skli, og dermed anspenner jeg meg når jeg går, og får enda mer ondt av det..

Har egentlig lyst å begynne med bassengtrening, skal undersøke litt ang. det.

Skrevet

Jeg tenker også at jeg burde vært mer aktiv, men etter jobb er jeg veldig sliten... Svømmer litt, men har ikke kommet så godt i gang etter nyttår. Har en jobb der jeg er mye i aktivitet. Ellers blir det en gåtur/skitur i helgene. Må nok satse på mer svømming!

Skrevet

Jeg trente fra tre til fem dager i uka før jeg ble gravid.Nå har jeg fryst medlemsskapet pga bekkenløsning og minimalt med aktivitet.Nå svømmer jeg en til to ganger i uka i stede.Det går greit for bekkenet.

Skrevet

Jeg trenr ikke. Har bekkenløsning, så det blir fint lite av det. Men hadde bekkenløsning i forrige svangerskap også og passet på å gå en del. Gikk sakte men sikkert fremover. :-) Denne gangen har jeg planer om å starte med vannjogging, i tillegg til gåturer. Men startet med blotrykksfall ganske ofte og nå som jeg er over det, er vesla syk. Så det tar tid før jeg kommer igang med noe her.

Har du vurdert vannjogging? Det skal ikke provosere bekkenet noe og du får mr overskudd:-) Kjekt å være litt opplagt når fødselen starter. :-)

Skrevet

Har du forresten vurdert brodder? Det fngerer strålende for min del :-) Er skjempe skummelt å skli, for selvsagt får man da utslag i den retningen bekkenet absolutt ikke bør. Det er vedt å investere i! :-)

Skrevet

Har bekkenløsning så jeg får ikke til å trene,men går litt ...og trener litt til fysio..men det er såppas lite..jeg er vandt til å trene og så det ble litt kjedelig....pluss at jeg lå i godtover to mndr med hyperemesis og da kunne jeg ivertfall ikke trene...så kom bekkenløsninga like etterpå...kjempe moro..:S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...