meandmylittle Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Jammen oppdaget jeg her om dagen at jeg har begynt å produsere råmelk! Begynner straks i min 18 uke,men trodde ikke at dette ville komme så tidlig? Men må jo si jeg synes det er litt moro da :-) Noen andre som har merket noe yil dette?
Kinemor85 Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 Okey,dette er sikkert et super teit spørsmål...men må bare spørre jeg:) Hvordan merker man dette? Jeg har noen ganger syns at brystvortene mine har sett fuktig ut,men kjenner ikke no til det..trur jeg
meandmylittle Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2009 Det hadde seg slik at jeg fikk beskjed av en på jobben om at jeg burde begynne å "herde" brystvortene,da det er veldig vondt når man ammer. Så jeg klemte på dem og greier,gjorde inmari vondt! Men da jeg "masserte" brystene og på en måte, klemte fremover,fra der brystene starter og helt ut mot brystvorta,kom det klar væske ut,på begge. Gjentok det samme dagen etter,og da skjedde det samme. Er jo bare å massere i vei det,så ser du:-)
*toppris* Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 jeg er bare 9+2 og har hatt dette ca en ukes tid... venter nr 2 da såkan jo være derfor... når jeg ser på brystvortene ser jeg at det er "stivnet" melk der, som slags rusk som sitter fast i "skrukkene" på brystvorten;) kommer melk når jeg dusjer;)
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Du bør være litt forsiktig med å gjøre dette. Med mindre man alt ammer et barn fra før når man er gravid, så skal man helst ikke overdrive brystvortestimuleringen, det kan i verste fall trigge rier. Amming kan gjøre vondt i starten, men det er fordi man evt blir sår eller babyen har feil sugeteknikk, er lite man kan gjøre for å forberede seg på dette. Merker du at ammingen gjør vondt og du blir sår nesten med en gang, så be barnepleier/jordmor om hjelp til å se om babyen suger på rett måte og få noen gode tips av dem slik at du fortest mulig får ting til å skli på rett måte :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå