Gå til innhold

tar dere vare på regninger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

alt fra billån til strøm,barnehage osv.??

betaler med nettbank,men har pleid å ta vare på selve regninga vi da,skriver opp når de er betalt.Men er det egentlig nødvendig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg gjør det..

Om det er nødvendig vet jeg ikke men..

Skrevet

Nei, jeg kaster regninger etter en kort stund. Fører de inn i et regnskapsprogram, går igrunnen automatisk fra nettbank. Kan søke etter strøm, og få opp alt vi har betalt osv.

Skrevet

Vi tar vare på regninger i 6mnd, vet ikke hvorfor egentlig....

Bruker jo også nettbank så alt ligger der...

Skrevet

nei, beviset på at du har betalt er jo nettbanken. Er jo ikke noe stempel på regningen, som man fikk i gamle dager, når du betaler via telefon eller nett. Så der er det bare eventuell informasjon som står. Og det står jo også i nettbanken:) Nå får jeg ytterst få regninger på papir, har e-faktura på det meste. Men de regninene jeg får i bokpapper og sånn, kaster jeg når jeg har betalt. Men er jo kanskje en grei måte for deg å ha oversikt på. Det som funker er bra vet du.

Skrevet

Ja jeg tar vare på alle regningene jeg får og jeg også bruker nettbank :)

har hørt at man skal ta vare på regninger i 10 år, jeg har kanskje regninger 5år tilbake :)

Skrevet

Ja, det gjør jeg... har hatt bruk for de senere også, derfor =) Har hendt vi har handlet med div useriøse aktører som påstår de ikke har fått penger av oss i ettertid, og da kan jeg gå å se om vi har bet den og hvilken dato =) (for jeg skriver alltid ned datoen for betalingen og så setter jeg den i perm med andre regninger)

Men nå har jeg flere og flere regninger på e-faktura så de blir jo ikke liggende i permen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...