storebror og junibaby=) Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 alt fra billån til strøm,barnehage osv.?? betaler med nettbank,men har pleid å ta vare på selve regninga vi da,skriver opp når de er betalt.Men er det egentlig nødvendig??
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 Ja jeg gjør det.. Om det er nødvendig vet jeg ikke men..
erteposen + 4 Skrevet 31. januar 2009 #3 Skrevet 31. januar 2009 Nei, jeg kaster regninger etter en kort stund. Fører de inn i et regnskapsprogram, går igrunnen automatisk fra nettbank. Kan søke etter strøm, og få opp alt vi har betalt osv.
Gjest Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Vi tar vare på regninger i 6mnd, vet ikke hvorfor egentlig.... Bruker jo også nettbank så alt ligger der...
LilleBjella Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 nei, beviset på at du har betalt er jo nettbanken. Er jo ikke noe stempel på regningen, som man fikk i gamle dager, når du betaler via telefon eller nett. Så der er det bare eventuell informasjon som står. Og det står jo også i nettbanken:) Nå får jeg ytterst få regninger på papir, har e-faktura på det meste. Men de regninene jeg får i bokpapper og sånn, kaster jeg når jeg har betalt. Men er jo kanskje en grei måte for deg å ha oversikt på. Det som funker er bra vet du.
pandabjørn Skrevet 31. januar 2009 #6 Skrevet 31. januar 2009 Ja jeg tar vare på alle regningene jeg får og jeg også bruker nettbank har hørt at man skal ta vare på regninger i 10 år, jeg har kanskje regninger 5år tilbake
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 31. januar 2009 #7 Skrevet 31. januar 2009 Ja, det gjør jeg... har hatt bruk for de senere også, derfor =) Har hendt vi har handlet med div useriøse aktører som påstår de ikke har fått penger av oss i ettertid, og da kan jeg gå å se om vi har bet den og hvilken dato =) (for jeg skriver alltid ned datoen for betalingen og så setter jeg den i perm med andre regninger) Men nå har jeg flere og flere regninger på e-faktura så de blir jo ikke liggende i permen =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå