ambroxia Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 fikk beskjed av jordmor at jeg burde skrive et slikt brev, men har ikke peil på hvordan jeg skal sette det opp osv .. noen som har skrevet ett før?? takk for svar
Underveis --> Skrevet 31. januar 2009 #3 Skrevet 31. januar 2009 Fant denne listen her på BiM. Tok vare på den, siden jeg syntes den var fint lagt opp: 1: Hva er viktig for deg at jordmoren vet om deg for å kunne støtte og veilede deg på en best mulig måte? 2: Hvordan reagerer du når du er redd? 3: Hva ønsker du av jordmoren når du er redd, og/eller for å hindre at du blir det? 4: Hvordan ønsker du at fødselen din skal være? 5: Hva tenker du om ammingen, det å bli mor/far og tiden etter fødselen? Er forøvrig et brev som du leverer på føden når du kommer inn. På den måten får jordmødrene god informasjon om dine ønsker og behov. Kan være litt vanskelig å formulere seg korrekt og gi nyttig info når man sliter med rier og egentlig er i sin egen lille smerteverden.
Mayken Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Jeg leverte fødebrev/ønskebrev til jordmoren min på torsdag. Der skrev jeg først om opplevelsene våre fra forrige fødsel. Og så skrev jeg hvordan vi håpet og ønsket å oppleve denne fødselen. Hva jeg ønsket å prøve ut av ev. smertelindring osv. Er godt å ha gjort det, føler at jeg fikk bearbeidet litt fra forrige gang da jeg satt og skrev brevet, og det var mye av vitsen også. Deilig å vite at alle som kommer til å ha noe med meg å gjøre under fødselen skal lese dette brevet og at vi da slipper å måtte fortelle om og om igjen hvordan vi opplevde ting sist, og hva vi ønsker nå. Da kan vi heller konsentrere oss om å få en god fødselsopplevelse i steden for å måtte rippe opp i den gamle hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå