Gå til innhold

Sier hjertelyden noe om hvilket kjønn d er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan fungerer dette isåfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, gjør nok ikke det. Det er også ikke hjertelyden, men pulsfrekvensen som noen mener kan indikere kjønn, men det er nok ikke riktig det heller. Husker ikke om det var lav eller høy puls som indikerte hva.

Skrevet

Det sies at under 140 er gutt, mens over 140 er jente.

Har stemt med første her og ifølge UL stemmer det med den i magen.

Den ligger på 150 og er ei jente. :-) Lå også på ca 150-153 forige gang, og det ble også en jente.

Skrevet

Mine 3 jenter har alle ligget rundt 160, og ei venninna har tre gutter der alle har ligget fra 120-130.

Skrevet

Problemet er bare at de gangenen dere har fått høre pulsen til babyen, så er det jo en brøkdel av alle gangene det hjertet har slått. Om du skulle ligge til monitorering i lengre tid, så ville dere oppleve at pulsen til babyen svinger, slik den gjør hos oss. Min gutt ligger sånn omtrent på 140 hver gang vi er til jordmor, men når jeg tar pulsen hans selv (har stetoskop) så har den svingt fra 160 til 130. Min jordmor, som også jobber på sykehuset, sier at selv ved monitorering klarer man ikke å skille guttene fra jentene.

Skrevet

Da jeg var på vei med nr 2 mente jordmor ut i fra pulsen at vi kom til å få ei jente til.(jeg var ikke enig så var veldig spent da vi skulle på UL) Men på UL lyyyste det gutt og gutt ble det:)

Skrevet

Det sies at under 140 er gutt, mens over 140 er jente.

Har stemt med første her og ifølge UL stemmer det med den i magen.

Den ligger på 150 og er ei jente. :-) Lå også på ca 150-153 forige gang, og det ble også en jente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...