Gå til innhold

Med en bachelor i pedagogikk, hva blir jeg brukende til da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger et studie som gir meg jobb etter endt bachelor.

Hvis jeg tar bachelor i pedagogikk som gir meg graden bachelor i kultur- og samfunnsvitenskap, får jeg jobb da eller må jeg ta master eller noen form for påbygg etterpå?

Og hva i all verden kan jeg jobbe som?

Dumme spørsmål fra en dum dame, men den som aldri spør får heller aldri vite.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tror at du kan få en jobb innenfor et læringsmiljø?

Skrevet

Du kan jobbe på skole, sfo, barnehage med bachelor i pedagogikk vil jeg tro.

Skrevet

Ja, jeg tror også det, men det var sparsomt med opplysninger på nettsiden til lærestedet. Derfor spør jeg her, hvor jeg vet det finnes folk som kan det aller meste! :-)

Jeg er mest interessert i en bachelor som gir meg jobb og som jeg senere kan bygge videre på.

HI

Skrevet

Takk for link! :) Men etter hva jeg skjønner, så er det først med mastergrad i pedagogikk at man er "arbeidsfør"?

Jeg håper på en brukende bachelor i første omgang, nemlig.

Eller har jeg misforstått?

HI

Skrevet

Hvis du vil i jobb etter tre års studier, kan du starte opp med en førskolelærerutdanning. Seinere kan du bygge på med master i pedagogikk. Med master i pedagogikk kan du for eksempel undervise på høyskolen.

Skrevet

Tja, en bachelor er vel å regne som en grunnutdanning i dag, på samme måte som almennfag videregående før i tiden. Så fremt du ikke tar en bachelor innen en eller annen yrkesutdanning 8lærerskole, sykepleier etc) så er det ikke noe spesielt du er kvalifisert for med en bachelor. Du kan i grunnen jobbe med hva som helst som bare krever generell grunnutdanning - kontor, lærervikar, SFO/barnehageassistent osv. Det du blir mest "brukende til" er å ta en master.

Skrevet

Dessverre så frister ikke allmennlærer eller sykepleie meg i den grad. Eller, jeg blir heller lærer enn sykepleier, men vil ikke egentlig bli lærer heller, om du skjønner.

De fagene som interesserer meg er dessverre dem som ikke gir meg noe konkret yrkesmål. Ikke se vekk i fra at jeg ender som en evig student med en helt ubrukelig utdannelse, hehe.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...