TusseMor07&09&14 Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Hei og hå... det skal bli liv i leieren denne våren ja! Bikkja stod pent i båndet sitt hun, men plutselig var hun vekk... Fant henne igjen hos naboen. der stod hun klistra fast i nabobikkja... Jaja, da ser det jammen meg ut som om vi får litt å gjøre fremover;o) Hun får vel mest sannsynlig valper i slutten av mars, og vi venter en gutt i april. Og ja, hun har nok løpetid:o/ Trodde bare den var ferdig for noen dager siden. Litt vanskelig å si for hun blør så lite når hun har løpetid...
AO3 Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 Kontakt dyrlegen... det går an å hindre at det blir smått av det, vet du.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 31. januar 2009 #3 Skrevet 31. januar 2009 Er ikke sikkert det har blitt valper av det. Det er bare noen dager av løpetida de kan bli gravide. Husker dessverre ikke akkurat når det er. Men er morro med valper da! Men passer kanskje ikke helt siden dere skal ha et barn i tillegg... :-/ Hvilken rase er det?
TusseMor07&09&14 Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2009 Ja, vi kunne ha kontaktet dyrlegen, men mannen min vil ikke det, så da blir det nok valper her tenker jeg. Hmmm... så det er bare litt av løpetiden? Dette var helt på slutten. Trodde ikke de var villige om det ikke kunne bli noe av det jeg? joda, det blir nok koselig med valper;o) de er blanding begge to. Vår er 1/4 boxer og 3/4 labrador. bilde på profilen min. Han er blanding av schæfer og collie og en annen stor hund. Kjempe flott hund da. Supersnill og pen )
storebror og junibaby=) Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 bikkja vår og hang sammen med en hund,den kom opp på vår terrasse faktisk....Men det ble ingen valper ut av det=) men hun ble innbilt svanger da.Melk i puppene og greir.Så vi lagde jo til valpekasse og alt vi,hehe
AO3 Skrevet 31. januar 2009 #6 Skrevet 31. januar 2009 Er du klar over hvor mye jobb det er med valper? Du kan risikere at hunden din får 10-14 stykker! Vil du klare å finne hjem til så mange blandingsvalper? Jeg ville ALDRI hatt huset fullt av valper samtidig som jeg fikk en baby. Det går an å ta ultralyd om ca fire uker for å se om hun har tatt seg, da kan hun evt få en abortsprøyte hvis hun er drektig. TENK DEG GODT OM! Det er et stort ansvar å få et valpekull, og timingen høres litt dårlig ut, spør du meg. Det er ikke særlig lurt å sette hunden ut i bånd når hun har løpetid, du er ikke den første som har opplevd dette, dessverre.
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 31. januar 2009 #7 Skrevet 31. januar 2009 Det er ikke sikkert hun blir drektig, det skiller fra tispe til tispe når det er størst sjanse for at de tar seg, men som regel et eller annet sted mellom dag 11 og 17 i løpetida. Men de er jo også mest villige til parring i den perioden de er i høybrunst, så er nok en viss sjanse for at det blir valper ja... Hvor gammel er tispa?
TusseMor07&09&14 Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 31. januar 2009 Ja, jeg må si jeg er litt skeptisk... Litt redd for at det blir vanskelig å finne hjem til dem. Og redd det blir mye styr! Hun er helt på slutten av løpetiden. Hun er 3,5 år.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 31. januar 2009 #9 Skrevet 31. januar 2009 Blandingspelser er noe herk og fanteri!!
Gjest Skrevet 31. januar 2009 #10 Skrevet 31. januar 2009 Å finne hjem til dem blir sikkert ikke vanskelig.... Men å finne hjem der du veeet at eiere vil ta godt vare på valpene er nok værre ://
Gjest Skrevet 31. januar 2009 #11 Skrevet 31. januar 2009 Dyr blir ikke gravide, da! De blir drektige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå