Gå til innhold

Å stå opp om morgene i helgene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sto opp halv 7 idag med snuppa som er 3 år, og jeg er så TRØTT.. Savner å kunne sove lenge om helgene, er jo alene med barnet mitt.. Merker dette på lørdager eller søndagene, klarer nesten ikke å komme meg opp jo, og våkner såvidt etter 3 kopper med kaffe..

Flere som har det sånn ? Når begynner barna gjerne å sove litt lengre om morgene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan nok ikke belage deg på at hun sover lenger, men om ikke alt for lenge, kan hun jo stå opp uten deg...

Skrevet

her er det opp 5 om morran 7 dager i uka. og det etter å måtte ta nattevåk i tilegg.

Er bare sånn det er. Om noen år klarer unga seg mer selv.Har finni ut at etter jeg sluttet å syntes synd på meg selv. og bare akseptert at sånn er det så har det blitt mye lettere å takle.

Skrevet

Vi har ei jente på snart to og et halvt år. I ukedagene står hun opp i 7-tida for å dra i bhg, men i helgene har vi begynt med å rett og slett si at det er alt for tidlig å stå opp når hun våkner i 7-tida. Vi sier at hun må gå i senga si og legge seg igjen. Dette funker hos oss 8 av 10 ganger, tror jeg.. og det er deilig å få en halvtime-time ekstra når hun sovner igjen!

Skrevet

Er litt enig med henne som sier at "det er bare sånn" :-)

Dette er en av sidene ved det å få barn. De våkner tidlig. Og det er en periode i livet (som riktignok varer noen år), men om ikke altfor lenge kan de gjerne stå opp å se på barne-tv en halvtimes tid for seg selv.

Tiden går ufattlig fort, plutselig er barna i tenårene og man sliter for å vekke dem før det er kveld igjen.

Jeg har også akseptert at slik er det bare. Dvs - dette var noe vi vurderte sammen med alle de andre "bakdelene" ved å ha barn, da vi bestemte oss for familieforøkelse. Ja, jeg må stå grytidlig opp veldig ofte, gjerne før 6 på morgenen, men jeg har valgt det selv, og jeg visste at det er slik det er å ha barn.

Skrevet

Jenta mi er snart 4 år og jeg setter henne foran tven jeg med en banan.vann og en skål med chips:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...