Gå til innhold

Dere som skal føde på Haukeland S., er dere klar over hva som venter oss?


hilly- fødeklar med nr. 3.

Anbefalte innlegg

 

http://www.ba.no/nyheter/article4090221.ece

 

http://www.bt.no/lokalt/article783264.ece

 

Det er bare helt uaktuellt for meg å ligge med sterke rier og skrike og gråte sammen med 3 kvinner jeg ikke kjenner og mannen min sittende på gangen.

 

Dette er for min del 3. fødsel og det er helt utenkelig for meg å føde slik som det er blitt forespeilet at det blir på føden. Har jeg noe valg forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg blir helt dårlig når jeg tenker på det. Har termin i begynnelsen av juni og hører ikke egentlig til mai-gruppa, men vi er jo i samme båt...

 

Jeg er førstegangsfødende og har hele tiden tenkt at det som var aller viktigst for meg når jeg skal føde er at mannen er hos meg hele tiden.

 

Dersom det viser seg å bli slik det er beskrevet i artiklene over, må vi nesten tenke alternativt her i familien i hvert fall. Ønsker nesten å føde hjemme jeg da, men våger ikke det heller siden dette er første barnet..

 

En ting som jeg finner provoserende er det som de skriver angående de fysiske konsekvensene av kuttene, men hva med de psykiske? Dette vil også kunne koste samfunnet penger. Traumatiske fødsler, svangersskapsdepresjoner etc. Men det er det kanskje ikke så farlig med?

 

Håper ting endrer seg før det blir vår tur til å føde! Er jo mye flere fødsler sent på våren og om sommeren, så det er vel kanskje ikke noe stort problem for øyeblikket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg sliter med sterk fødselsangst - selv om det er mitt andre barn. og det er helt uaktuelt å ligge å føde alene med ukjente mennesker rundt meg, mannen min SKAL være med å holde meg i hånden.

 

Jeg leste i avisen de må kutte slik at uerfarne jordmødre skulle være eneansvarlige for barnefødsler uten erfaren jordmor som vaktleder- hva tenker de på egentlig....

Nå ble jeg bare enda mer redd for å føde.

 

De leker med liv når de kutter slikt - dessuten så er kk helt tragisk i utgangspunktet.

Hadde virkelig trengt oppussing og flere på vakt, ikke kutt.

 

De tenker absolutt ikke langsiktig ang konsekvensene det vil få..

Akkurat nå kunne jeg ønske jeg ikke var gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er blåst litt opp for å krisemaksimere - for å sette en retorisk spiss på hvor viktig det er å ikke nedprioritere.

 

Vel, jeg håper da det i allefall, det var det jeg tenkte da jeg leste.

 

Skal føde der om litt mer enn tre måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...