Gå til innhold

Barnesykdommer - har deres små hatt noen enda?


happyfeet*

Anbefalte innlegg

Her i huset har vi nå fått vannkopper (tulla er 1 år)... Virker ikke som om ho er så plaget for tusler rundt her blid og fornøyd. I høst hadde vi tre dagersfeberen med etterfølgende utslett.. Ellers har vi også hatt 2 runder med kraftig oppkast den siste mnd og 2 mnd før jul med stadig tilbakevendene ørebetennelse...

 

Det virker som om vi skal få gjort unna en del sykdom den første tida her i huset. Har heldigvis ei jente som ikke klager mye. Ho er blir og fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som dere har fått så rikelig allerede. Ørebetennelse er så veldig vondt og så får så lite et barn, da :-(

 

Lillemor har ikke fått noen barnesykdommer ennå og har i grunnen bare vært lettere forkjølet samt hostet et par ganger - det til tross for at hun har storesøster som går i barnehage og "dra med hjem" alle mulige bakterier. Så vi har nok vært heldige. Kanskje barna mine har vært heldig og fått et sterkt imunforsvar? Storesøster på 5 år har f.eks. ikke hatt vannkopper ennå selv om det har gått både 4 og 5 ganger i barnehagen de årene hun har vært der. Omgangsyke får hun også sjeldent ennda det går omtent annen hver måned. Så vi klager ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun er blir og fornøyd er det i og for seg greit nok å bli ferdig med barnesykdommene, men ørebetennelse kan jeg spare meg for... Hun fikk ørebetennelse første gang da hun var 2måneder (da var det jo ingen som trodde på meg når jeg sa at det var noe annet i veien enn magesmerter) så vi har vel fått et såkalt "ørebarn". Begynte hos homeopat og etter det har vi sluppet de store forkjølelsene og ørebetennelsene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste har også vært "ørebarn" - fikk ørebetennelse 2 ganger det året hun ble 2. Siden da har jeg vært "hysterisk" med lue. Hun får ikke gå ut uten lue vinter som sommer (untatt de allervarmeste dagene da) og hun har heldigvis ikke hatt det siden - hun er 5 år nå. Ellers hjelper det også om du gir nesedråper med en gang hun bare har tendens til tett nese og bygge opp under sengen; da har det ikke så let for å sette seg på ørene. Fint at du har fått hjelp hos homeopat da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...