Gå til innhold

Melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kom akkurat en dråpe fra det ene brystet mitt! Er det normalt at det kan komme melk såpass tidlig? 34+6 nå... Sist jeg var gravid så jeg ikke noe til melka før på sykehuset. Kan det komme mer, eller er det bare en dråpe eller to som kommer før ungen er født? Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt å skvette melk, noen gjør det ganske tidlig!

Skrevet

Ok, tusen takk for svar:)

Skrevet

:)

Og det kan godt komme mye mer. Jeg skvetta en del i en periode, våkna mange ganger fordi jeg rant på armen min, som jeg gnudde fjeset mitt oppi :P

Og ble flekker på lakenet. Nå skvetter jeg ikke like mye mer, men hvis jeg klemmer på brystene, så kommer det piplende.

Skrevet

Men hvordan så melka di ut? Det som kommer ut er blankt hos meg, er det råmelk? Eller er det noe annet? Og kan det være et tegn på at man begynner å nærme seg fødsel, eller kan man gå og lekke melk i mange uker før fødsel? Jeg har litt mange spørsmål merker jeg :)

Skrevet

Jeg tror det er helt normalt, nå kan det hende at hukommelsen spiller meg et puss, men jeg mener at jeg hadde "tørrmelk" på brystvortene ganske tidlig forrige gang, denne gangen har jeg ikke merket noe til det i det hele tatt, så kanskje jeg husker feil.

Opplevde nok ikke sånne mengder at det ble vått på lakenet før etter fødselen, men tror ikke det er unormalt heller.

Bruk ull over puppene nå når det er kaldt ute, så du ikke får brystbetennelse :)

Skrevet

Jeg begynte å få råmelk allerede i uke 16, så det har nok ikke noe å si at fødselen er i gang.Den var blank helt til jeg hadde født. Jeg fødte for fire dager siden, og nå er melkeproduksjonen og brystsprengen i full gang her!

Skrevet

Oi, det var tidlig. Jeg lærer stadig noe nytt:) Gratulerer med overstått fødsel og sikkert en kjempenydelig baby da:)

Skrevet

Blankt ja.. den alle første melka er skikkelig feit og inneholder alt babyen trenger for å være sunn og sterk.

Men de siste dagene kommer det litt hvitt også hvis jeg klemmer. Kan hende det er fordi det bare er 3 dager til termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...