Gå til innhold

hjelp!! hvordan skifte helsesøster!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en helt forferdelig helsesøster!!

jeg er helt desperat etter å få byttet!

det eneste jeg får høre er at jeg gjør feil, er udugelig, ikke gjør ting rett, at babyen er feit, har flatt hode +++

nesten som hun nekter å høre på meg når jeg forteller hvordan vi har det, hunundervurderer meg, mine evner og min kunnskap hele tiden og snakker vanvittig nedlatende til meg og om meg.

jeg blir så lei meg at jeg gråter både før og etter hver kontroll, spessielt siden ingenting hun stemmer!:(

har verdens snildeste, søteste mest normale baby på alle måter (får skryt av barnelegene jeg oppsøker etter å ha fått desse horrible tilbakemeldingene fra helsesøsteren), men det virker som hun ikke unner meg den gleden.

har faktisk opplevd at hun lyver og feilinformerer meg, nesten som for at hun ikke unner meg den gleden av at det jeg gjør er riktig.

hvordan får jeg byttet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en annen helsestasjon i nærheten? Ta kontakt med de og forklar saken og spør om du kan bytte. Du kan jo evt. høre med fastlegen din om noen alternativer. Jeg hadde ikke orket å gått til en slik helsesøster. Når vi fikk vårt siste barn nå så ba jeg om å ikke få en helsesøster. Det er to stykker på den helsestasjonen jeg går på og hun ene fikser jeg ikke. Så når de sendte papirene fra sykehuset til helsestasjonen så ble det notert hvem jeg ville ha. Og sånn ble det. Jeg bor like utenfor en passe stor by og har helsestasjon tilknyttet skolen her vi bor, hadde dette vært meg så kunne jeg byttet til den som er nede i byen. Hos oss er den liksom for alle. Fikk beskjed om at hvis jeg ville veie uten om det oppsatte kontrollenen så kunne jeg bare dra dit da de skulle være åpne for hele området.

>Lykke til med byttingen. Håper det går i orden.

Skrevet

er det flere helsesøstre der så snakk med de i skranken og forlang å få en av de andre.

Hvis ikke de vil bytte for deg så se om det er en annen helsestasjon du kan komme inn, eventuelt bruk legen istede, du er ikke nødt til å gå på helsestasjonen. Det er ikke tvang, men valgfritt, selv om man ikke akkurat blir opplyst om det. Og hvis helsesøster feilinformerer så er det jo absolutt ingen grunn for deg å være der.

Men en annen ting send klage på henne. Helt tydelig at ho ikke burde jobbe i dette yrket.

Jeg har ikke ikke hatt problemer med hs selv, men min søster hadde når hun hadde små barn, og hun ga rett og slett beskjed at enten fikk hun en av de andre helsesøstrene eller så kunne de slette henne fra systemet.

Skrevet

det er kun 1 helsestasjon i min komune, og her er kun to helsesøstre.

hun jeg har er selfølgelig lite populær, og derfor har hun andre allerede alltfor mange på sin liste.

men har jeg ingen rettigheter? finnes det ingen "kunderettigheter" i dette tilfellet? er det ikke mulig å få bytte til nabokomunen?

har faktisk begynt å planlegge flytting dersom det ikke er mulig, ser ingen grunn til å møte opp på kontroller å måtte sitte å høre på hennes oppussingsplaner når jeg har mange spørsmål å stille selv men slipper ikke gjennom, selv når jeg prøver å avbryte:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...