minimee->Trym Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Skal prøve å holde historien kort, men... Natt til lørdag ca 05.00 før vi hadde rukket å sovne i senga begynte mine rier. Ettersom de var ganske hyppige klarte ikke jeg å slappe av og stod opp. På vei ned trappa gikk slimproppen og jeg startet umiddelbart å lekke noe forstervann uten at det var merkbart.(Trodde det var resten av slimproppen siden det kom bare i skvetter) Samboeren min stod opp sammen med meg etterpå, men trodde/håpet at det bare var falsk alarm ettersom vi enda ikke var ferdig å pusse opp soverommet. Satt hjemme med disse riene frem til kl. 08.00 hvor vi fikk beskjed om å komme til føden. Skikkelig babyboom var det den helga på sykehuset så det tok noen timer før vi fikk rom og ble skikkelig undersøkt. Det viste seg at jeg hadde forurenset fostervann, så ekstra oppfølging var nødvendig. Riene fortsatte å være skikkelig slitsomme for ryggen, og jeg ble mer utålmodig. Disse undersøkelsene for å sjekke åpningen var mindre behagelig og syns at ho første jordmora vi fikk var helt forferdelig. "Heldigvis" for meg var det ikke plass på denne fødestua og jeg fikk rom et annet sted.og gikk igjennom tre andre forskjellige jordmødre som alle var veldig hyggelige! Derimot på søndag formiddag var jeg så sliten etter de jevne riene som aldri fikk satt i gang noe at jeg ba om noe bedøvelse. Modningsgelè måtte til for å få i gang resten av fostervannet og pressveer. Det gikk ikke lenger enn et kvarter før riene ble verre og jeg lå og skrek meg gjennom hver rie og ba om epidural. Neida, det skulle jeg få ca kl 18.00! Er dere helt gærne eller! Kan ikke vente i 5 timer på det! Etter alt slitet fikk jeg en form for infeksjon eller noe, CRP på 83 og de begynte å bli bekymret da jeg svettet som en gal! Pressveene kom i gang og den lystgassen virket ikke helt som ventet. Ikke rakk dem å sette epidural heller, bare noe akupunktur og massasje av BF. Hadde ganske vondt ja, og enda verre da jordmora skulle klippe meg med en sløv saks! Stakkars dama fikk seg et skikkelig dytt med beinet mitt. Tre pressveer senere kom en velskapt gutt ut, og gud for en lettelse og en deilig følelse det var! Ingenting i denne verdenen kunne måle seg med akkurat den følelsen da han kom ut og ble lagt på brystet mitt! Morkaka og navlestrengen kom som normalt og BF fikk tårer i øynene da han så det var en gutt som kom ut og fikk klippe navlestrengen. Mens jordmora skulle sy meg ble styrken på lystgassen skrudd opp og da merket jeg effekten og fikk tårer i øynene da jeg så BF fikk vesle Trym på brystet og de satt og koste seg mens jeg babla svada med jordmora i lystgassrus. 3220gram, 50 cm lang og 33 cm i hodeomkrets var den skjønne da han kom ut søndag kl 17.16! Det var verdt 36t med pain uten søvn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå