Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Prøver å beskrive en vanlig dag her i huset..Tror vi alle føler at vi har det ganske bra. Eller hva synes dere..? Står opp klokken 08.00 (mannen er dratt på jobb før vi står opp), spiser frokost med mine to barn på 2 og 4. Ser litt på tv.. Leverer barna i bhg ca.kl.10 og henter dem klokken 14. I mellomtiden(når de har vært i bhg) har jeg vasket klær, handlet og gjort klar middagen, ordnet huset (vasket, ryddet, støvsugd etter behov). Kl.15.00 spiser vi middag alle fire. Når klokke er 16, er vi ferdige med middag, oppvask og har drukket "ettermiddagskaffe"...Barna leker en halv time/tre kvarter før vi går ut hele familien (av og til bare jeg eller bare mannen min med barna). Drar som regel enten i parken,på stranda (om sommeren), i akebakken osv. To dager i uken går vi på gym og i svømmehallen.. Er som oftest inne til barne tv..Etter det er det bading og kveldsstell og til slutt kveldsmat.. Barna legger seg ca.07.30. Leser bok og synger.. Voksenkveld etter kl.20.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Ååå, blir misunnelig jeg.. De årene jeg har framover innebærer myyye lesing(studerer), så jeg har ikke tid til så mye som du har. Skulle ønske jeg også kunne være hjemmeværende mamma:) Det høres jo så perfekt ut:)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 wow, du er heldig som kan være hjemme
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 30. januar 2009 #6 Skrevet 30. januar 2009 Jeg synes det høres litt trist ut at du ikke får jobbet eller gått på skole.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 Det høres kjedelig ut. Jeg har også slike dager. Er uføretrygdet. Kommer meg ikke ut om ettermiddagen da, så jeg synes det er utrolig trist å være utenfor arbeidslivet... Godt at noen kan nyte det.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #8 Skrevet 30. januar 2009 sikkert deilig for barna, men jeg hadde klikka av for lite utfordringer..
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #9 Skrevet 30. januar 2009 FletteMette: Jeg føler ikke det som noe savn.. Men har en lang utdannelse bak meg som jeg kommer til å ta i bruk når barna blir eldre. Men her og nå synes jeg det er best å ha det slik vi har det, så lenge min mann tjener så pass bra og jeg har muligheten til å være hjemme. Og så lenge vi alle trives med at jeg er hjemmeværende.. Jeg synes det er så viktig å ha tid med barna, de vokser så fort. Tror ikke forholdet hadde vært så bra (for oss) om vi begge gikk i full jobb.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #11 Skrevet 30. januar 2009 23:42: Ville nok ikke vært hjemmeværende om jeg kjedet meg. Vet også at jeg har mulighet til å få meg fast jobb når som helst. Så ja, jeg bare nyter det..
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #12 Skrevet 30. januar 2009 Hørtes deilig ut... Hvis det hadde vært for en måneds tid. Går jo på veggene dersom jeg er hjemme et par dager og er syk. Ikke noe for meg m.a.o., men du må jo kose deg som har denne muligheten. NB! Husk at mannen din må sette av penger hver måned øremerket til din pensjon. Du mister en del verdifulle pensjonspoeng når du går hjemme uten inntekt, og skulle du komme ut for en skilsmisse stiller du jævlig dårlig. Et velment råd.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #13 Skrevet 30. januar 2009 På hvilken måte stiller man dårlig ved en skillsmisse, altså om man har mulighet til selv å få en godt betalt jobb når som helst?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #14 Skrevet 30. januar 2009 Hørtes veldig perfekt og idyllisk ut, hvis noen klarer å ha det sånn blir jeg nesten misunnelig:)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #15 Skrevet 30. januar 2009 En får omsorgspoeng for å være hjemmeværende med barn under 7 år, så det er sagt.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #16 Skrevet 30. januar 2009 Hva slags svar ønsker du på dette innlegget? Du forstår nok helt sikkert at dette høres ut som et idyllisk liv... Ønsker du at andre skal fortelle deg hvor heldig du er?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #17 Skrevet 30. januar 2009 Det er en god del husmødre som sitter med skjegget i postkassa fordi alle lånekostnader, vedlikehold til hus, møbler, inventar osv går ut av mannens konto og da dette i mange tilfeller kan bli sett på som mannens ene-eie (hvis man har en vrang mann). Enda verre er det jo dersom man er samboer, og ikke gift. Det er viktig å sikre seg i alle bauer og kanter dersom man velger å løse samlivet på en litt annerledes måte når det gjelder økonomi.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #18 Skrevet 30. januar 2009 Perfekt dag. Min dag var sånn i mange år, men ungene var hjemme før de var 3, og etter det, var de i bhg 3 dager i uka til de begynte på skolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå