Gå til innhold

hvor store er/var ungene deres på 2år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var innom hs med jenta mi fordi jeg synes hun er lita, og uansett var lenge siden forrige kontroll... Men dette endte med at jeg hadde rett i at hun er liten, og må føles opp :( hadde fulgt kurven på lengden (pappa'n og jeg er også korte), men gått ned i vekt siden hun var 15mnd.

hun er 11kg og 84,5 kg, bruker 80 og 86 i klær og det meste er romslig enda, strl 23 ca i sko.

Hun er 2 år og 3mnd.

storesøster'n var mye større! Hun brukte 98 på samme alder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine var 15 kg da de var 4 år, og de var det samme som jenta di som 2 åringer. Var lengre, men de er bygd så smalt av de bruker små str.

Skrevet

Jenta mi var 90,5 cm og 13 kg på 2-årskontrollen..

Skrevet

Har ikke veid eller målt jenten min på en stund, men tror hun er ca samme som din, kanskje litt mindre. Hun bruker stort sett str 80. Litt 74, men det begynner å bli for smått. 86 er for stort. Hun blir 2 år på torsdag. Men hun har alltid vært liten, så tror hun likevel følger sin egen kurve.

Skrevet

Jentungen var vel ca 10 kg og noenogåtti cm.

Nå som hun nærmer seg 3 år er hun 12 kg og 93 cm.

Hun brukte 86 i klær som 2 åring, bruker nå 92 for det meste. Men er såvidt begynt med 98 (som gjerne er alt for vidt)

Grunnen til at jenta di skal følges opp er vel fordi hun ikke følger kurven sin lengre, at hun har gått ned i vekt. Om hun hadde hatt samme størrelse som hun har nå, men det hadde passet med tidligere mål, så hadde det nok ikke vært noe problem.

Det trenger ikke være noe mer enn sykdomsperioder og kanskje at hun er mer aktiv nå enn før. Men det er jo bra at hun skal følges opp, så ser dere om det er noe som ikke er helt rett.

Skrevet

Jenta mi er vel heller stor,hun veier nesten 18 kg og er ca 90 cm lang

Skrevet

minstegutten vår blir 2 om 2 uker.

Han er drøye 16 kg, bruker str 98 i klær og 26 i sko : ) Ja........... han er stor......... og sååå god å kose med da : ))

Skrevet

gutten min var 87 høy og 12,3 kg

Skrevet

Gutt 12.5 kg og 88 cm

Skrevet

min var 84cm lang og 10,7 kg med tissebleie på(var på 2års kontroll i januar, men hun ble to i nov). føler hun kan ha strukket seg noen/et par cm i det siste nå kanskje,,,,

bruker 80, 86 og 86/92 i klær..... har noe i 80, men kjøper bare i 86 og 86/92......

vektkurven hennes har flatet ut siden 15 mnd kontrollen(var midtmellom nederst og nest nederst kurven nå tror jeg, men det var ikke noe helsesøsteren bekymret seg noe veldig for- siden hun er frisk, fin og veldig aktiv, så mente hun at det var veldig normalt at den flatet ut nå.

pappan hennes er 174høy ca og slank- alltid veid lite, og jeg er 170 og slank- normalt da. ikke nå når jeg er gravid.... så hun har jo ikke anlegg for å bli KJEMPE stor heller.

pappan hennes veide 18kg i fjerde klasse liksom, så følger hun han så er det jo ganske opplagt.

Skrevet

Vi har akkurat vært hos en barnelege som sa det er helt normalt at de i perioder nesten ikke legger på seg sånn at vektkurven flater ut. Høydekurven derimot skal ikke flates ut, men det er ikke unormalt at de når de er ca2år, bytter hvilken kurve de følger, men de skal ikke hoppe frem og tilbake mellom to (alt i følge barnelegen).

Men det er klart at hvis hun ikke bare har flatet ut på vektkurven, men faktisk gått ned i vekt, så er det jo greit å finne ut hvorfor.

Skrevet

Gutten min er snart 2 år og han er 9,5 kilo og 82 cm.

Han bruker str 80 i klær, det har han gjort det siste året.

Skrevet

Eldste var 92 cm og 14 kg. Minste har ikke vært til kontroll enda, men har selv målt han til 15 kg og 95 cm før 2 år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...