Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Ka e dettan? http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=16214292&reference=2/162/142/92_344515298.jpg&adheading=Stangeland+-+Enebolig+i+barnevennlig+omr%E5de.%A04+soverom+-+Solrik+%26+lettstelt+hage+-+Carport&adTypeId=1&areaId=4318 Og ka like dåkk best, fordeler/ulemper me begge??
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 det ser ut som laminat på bildene der... fordelen med laminat er at det er veldig slitesterkt, blir nesten aldri hakk og riper. ulempen er at det ser ut som plastikk, gir rommet et billig preg, jeg liker ikke laminat... ulempen med parkett er at det lettere blir riper og hakk ved bruk, men det synes jeg er en del av sjarmen... fordelen er at det er pent å se på, ingen plastikkpreg, godt å gå, sitte, leke på, og kan slipes om det skulle bli for slitt, og det gir kvalitetsfølelse...
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 enig med anonym 23:40 Også parkett gir bedre gulv varme enn laminat! Og det gir ikke samme "svikten" som laminat!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Oljet tregulv er dog det aller fineste :-)
Gjest Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 Du kan jo ikke se det med det blotte øyet om det er laminat eller parkett, men siden det ikke står i annonsen vil jeg anta at det er laminat (de hannde nok fått det med i annonsen hvis det var parkett....) Det negative med laminat er at det "bråker" mer når en går over gulvet, drar en stol, mister noe i gulvet. Parkett er lunere. Og myyye varmere.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #6 Skrevet 31. januar 2009 Vi har både laminat og parkett til hvert sitt bruk. Og det ser ikke ut som plastikk som noen mener. Mye av laminaten som er på markedet nå er bedre og dyrere enn parkett. Parketten vi har i kjellerstuen var billigere enn laminaten vi har i stuen og kjøkkenet. Valgte Laminat der på grunn av slitestyrken når man har viltre små barn. Og parket i skjellerstuen og andre rom som ikke blir brukt like hardt. Vi liker begge deler.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #7 Skrevet 31. januar 2009 Liker begge deler, hvert til sitt bruk. Tipper det på bildet er laminat, annen glans enn parkett. Fint hus- lykke til!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå