Gå til innhold

Parkett eller laminat?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det ser ut som laminat på bildene der...

 

fordelen med laminat er at det er veldig slitesterkt, blir nesten aldri hakk og riper. ulempen er at det ser ut som plastikk, gir rommet et billig preg, jeg liker ikke laminat...

 

ulempen med parkett er at det lettere blir riper og hakk ved bruk, men det synes jeg er en del av sjarmen... fordelen er at det er pent å se på, ingen plastikkpreg, godt å gå, sitte, leke på, og kan slipes om det skulle bli for slitt, og det gir kvalitetsfølelse...

Skrevet

enig med anonym 23:40

Også parkett gir bedre gulv varme enn laminat! Og det gir ikke samme "svikten" som laminat!

Skrevet

Oljet tregulv er dog det aller fineste :-)

Skrevet

Du kan jo ikke se det med det blotte øyet om det er laminat eller parkett, men siden det ikke står i annonsen vil jeg anta at det er laminat (de hannde nok fått det med i annonsen hvis det var parkett....)

 

Det negative med laminat er at det "bråker" mer når en går over gulvet, drar en stol, mister noe i gulvet. Parkett er lunere. Og myyye varmere.

Skrevet

Vi har både laminat og parkett til hvert sitt bruk. Og det ser ikke ut som plastikk som noen mener. Mye av laminaten som er på markedet nå er bedre og dyrere enn parkett.

Parketten vi har i kjellerstuen var billigere enn laminaten vi har i stuen og kjøkkenet.

Valgte Laminat der på grunn av slitestyrken når man har viltre små barn. Og parket i skjellerstuen og andre rom som ikke blir brukt like hardt. Vi liker begge deler.

Skrevet

Liker begge deler, hvert til sitt bruk.

 

Tipper det på bildet er laminat, annen glans enn parkett. Fint hus- lykke til!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...